Hej!

Bygger garage og ser, at min bygger har anvendt Windy vindbeskyttelse i stedet for PE-folie aldringsbestandig plast. Ifølge ham er det det samme.
Hvad siger ekspertisen?

• Garage under konstruktion med Windy vindskydd på loftet, stige, træplader og uisoleret murværk.
  • Tegning med materialeliste for garagekonstruktion, herunder tæthedsmateriale, råspont, PE-folie, mineraluld og træbalker. Viser også bjælkebeslag.
Det der er diffusionsåbent, hvilket ikke er det samme som aldersbeständig plast, hvor du vil have en høj dampgennemgangsmodstand.

Hvis det ikke skal være opvarmet, vil du ikke have plastfolie pga. kondensationsrisiko.

OM det skal være opvarmet, afhænger det af, hvilken fugttilsætning du har, om det er nok med vinddug eller ej. Kører du bilen ind hver dag med 2 dm sne, som så smelter og fordamper, vil du få problemer. Skal du bare have hylder med søm, er problemet antageligt ikke-eksisterende.

Mikael_L
Ja det er ikke det samme.
Men det kan nogle gange være et bedre valg, hvis det er en bygning som ikke er opvarmet, eller har lave temperaturer eller kun opvarmet dele af året kan det være bedre.
Egentlig afhænger det også af hvor meget fugt man mistænker der vil blive der.

Men i det mindste er det ikke en stor fejl, nogle vil have det diffusionsåbent i væggene i sådanne bygninger (som du nu har fået) andre vil have det diffusionstæt (som jeg selv efter mange kvaler over valget til sidst valgte til min garage).

• Synes
mili1983
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L sagde:
Ja det er ikke det samme.
Men det kan nogle gange være et bedre valg, hvis det er en bygning, der ikke er opvarmet, eller har lav temp eller kun opvarmet dele af året kan det være bedre.
Egentlig afhænger det også af, hvor meget fugt man mistænker, der vil blive der.

Men i det mindste er det ikke helt forkert, nogle vil have det diffusionsåbent i væggene i sådanne bygninger (som du nu har fået) andre vil have det diffusionstæt (som jeg selv efter mange kvaler over valget til sidst valgte til mit garage).
Tak for svar!
Min byggare plejer at have styr på sådan noget, men tænkte jeg alligevel ville stille spørgsmålet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.