2,582 læst ·
2 svar
3k læst
2 svar
Vil min terrassekonstruktion holde til et spabad?
Hej!
Jeg er ingen bygningskyndig og har derfor håndværkere, der udfører arbejdet for mig, men jeg vil alligevel gerne høre fra alle eksperter derude, om dette er korrekt og vil kunne bære vores spabad, når det kommer. Vi vil jo ikke risikere, at det styrter sammen.
Badet er 2,3x2,3 og vil veje omkring 2,2 tons med mennesker i.
På overfladen, hvor badet skal stå, har man støbt ned l15 stolper i jorden.
Derefter er der 7 bjælker som bærende bjælker. Og derefter 21 mindre bjælker og så terrassebrædder.
Vil dette være nok, eller skulle vi have forstærket med mere?
Taknemmelig for alle tips og svar.
Jeg er ingen bygningskyndig og har derfor håndværkere, der udfører arbejdet for mig, men jeg vil alligevel gerne høre fra alle eksperter derude, om dette er korrekt og vil kunne bære vores spabad, når det kommer. Vi vil jo ikke risikere, at det styrter sammen.
Badet er 2,3x2,3 og vil veje omkring 2,2 tons med mennesker i.
På overfladen, hvor badet skal stå, har man støbt ned l15 stolper i jorden.
Derefter er der 7 bjælker som bærende bjælker. Og derefter 21 mindre bjælker og så terrassebrædder.
Vil dette være nok, eller skulle vi have forstærket med mere?
Taknemmelig for alle tips og svar.
Hvad er dimensionen på reglarne, og hvor dybt er stolpefundamenterne støbt?
Det er svært at sige med sikkerhed, men ud fra billederne tror jeg, at det er i orden. Terrassedækket ligger så lavt, at reglarne næsten hviler på jorden, så de vil næppe kunne bevæge sig nævneværdigt!
Det er svært at sige med sikkerhed, men ud fra billederne tror jeg, at det er i orden. Terrassedækket ligger så lavt, at reglarne næsten hviler på jorden, så de vil næppe kunne bevæge sig nævneværdigt!
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Svært at sige noget mere præcist uden at kende trædimensionerne. Lasten på dækket inklusive dækkets egenvægt ligger på ca. 500 kg/m2, hvilket svarer til en normal altan. Jeg bryder mig ikke om den usystematiske byggemetode, men det var måske nødvendigt. Det giver dog ikke noget helprofessionelt indtryk.
Klik her for at svare