Hej,
Jeg overvejer hvilken vej jeg skal gå nu når jeg skal lægge vandbåren gulvvarme i gangen for derefter at lægge klinker.
Ikke interesseret i at fylde op med eps da jeg vil have rimelig let adgang til rummet hvor rørene løber hvis det begynder at lække.
Gulvet ligger i stueetagen ovenpå en opvarmet kælder, betonbjælkelag. På billedet kan I se, at der er bygget med indstøbte reglar (bygget 69). Da vi, når vi har været væk om sommeren, er kommet tilbage til lidt lugt, har vi nu fjernet alt og renset ned til betonen.
Bør jeg spærring betonen med en spærregrund eller er det nok at tømme?
.
Nu til hovedspørgsmålet:
Hvilken metode ville du vælge og hvorfor fra betonbjælkelaget op til overfladen der skal klinkes?
Fortæl gerne først om valget af isolering og derefter om jeg skal klare sporet træplade og plader til varmeudjævning eller støbe afjævning og lægge slangen i armering og type fiber flow?
Tak.
Jeg overvejer hvilken vej jeg skal gå nu når jeg skal lægge vandbåren gulvvarme i gangen for derefter at lægge klinker.
Ikke interesseret i at fylde op med eps da jeg vil have rimelig let adgang til rummet hvor rørene løber hvis det begynder at lække.
Gulvet ligger i stueetagen ovenpå en opvarmet kælder, betonbjælkelag. På billedet kan I se, at der er bygget med indstøbte reglar (bygget 69). Da vi, når vi har været væk om sommeren, er kommet tilbage til lidt lugt, har vi nu fjernet alt og renset ned til betonen.
Bør jeg spærring betonen med en spærregrund eller er det nok at tømme?
.
Nu til hovedspørgsmålet:
Hvilken metode ville du vælge og hvorfor fra betonbjælkelaget op til overfladen der skal klinkes?
Fortæl gerne først om valget af isolering og derefter om jeg skal klare sporet træplade og plader til varmeudjævning eller støbe afjævning og lægge slangen i armering og type fiber flow?
Tak.
Senest redigeret:
Renovatør
· Kalmar
· 3 042 indlæg
Kommer an på hvor meget du skal forhøje eps er billigt at fylde med så flydespartel ønsker du at have en plade at lægge slangen i findes der 30mm eps plader til formålet
Renovatør
· Kalmar
· 3 042 indlæg
Findes der strimler i skumgummi ca. 100mm brede til at tætne gulv/væg-vinkel med?
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Underlag vid nytt massivt trägolv
Byggnadsvård -
Hur jämna till gammal underlag vid golvläggning
Golv -
Vad ska jag välja vid byte av uppvärmningsystem i villa?
Värme allmänt -
Caparol reklam?? Räcker väl oftast med två strykn vid ommålning
Färg, Måla & Tapetsera -
Val av underlag vid lägning av laminatgolv?
Golv