Jeg er ved at indrette mit tidligere kolde loftsrum, gården som er bygget i 1895 blev bygget med skorstenssystemet som ses på billederne. Jeg overvejer at rive de kanaler ned, som går ud på siderne fra den centrale (bærende) skorsten. Spørgsmålet er om det er værd at gemme murstenene, hvis de kan tages ned i hele stykker, eller er alting uden nogen værdi og bør smides på lossepladsen med det samme?

Gem alle småstykker, der eventuelt er indsat i mørtlen. De har et specielt navn, som jeg ikke kan huske, men de skulle angiveligt være ret "værdifulde" for dem, der ved, hvordan stykkerne skal bruges (sammen med murstenene, de var indsat imellem).
takker! skal nok vente til efter weekenden med at skille skorstenen ad, så man føler, at man har samlet al info1337 sagde:
På en Mc Donalds restaurant jeg besøgte for en del år siden i USA, havde man bygget op og muret væggene på indersiden, med en del gammelt tegl fra en eller anden revet flerfamilieskåk. Teglet havde mærker fra børn, der formodentlig havde haft deres sengeplads tæt ved væggen, og ridset eller malet noget på teglet. Meget effektfuldt, og naturligvis en undren over hvordan de havde haft det, som havde boet i kåken engang i tiden.
Så gem på teglet, en fondvæg i tegl med nogle af det gamle tegl i denne, kan minde om en svunden tid.
Så gem på teglet, en fondvæg i tegl med nogle af det gamle tegl i denne, kan minde om en svunden tid.
Nu ved jeg ikke mængden af det, du fjerner, men jeg lagde et udestuegulv med gammelt tegl. Det kostede 5 kr stenen, hvilket indebar en sum på 4500 kr til sælgeren.
Og kan man få endnu mere (med henvisning til det ovenstående) kan det nok være en god idé at tage vare på dem! Der ligger ofte tegl ude på typ Blocket...
Og kan man få endnu mere (med henvisning til det ovenstående) kan det nok være en god idé at tage vare på dem! Der ligger ofte tegl ude på typ Blocket...
Mureren som har muret den nye skorsten op, så tvivlende på mig, da jeg fortalte, at jeg havde givet et par kubikmeter sten væk.
Ikke vidste jeg, at der var værdi i gamle mursten... Nu ved jeg det...
Og jeg har et par kubik tilbage... Frem med læderet...
Ikke vidste jeg, at der var værdi i gamle mursten... Nu ved jeg det...
Og jeg har et par kubik tilbage... Frem med læderet...
Klik her for at svare