Hej,
Er der nogen, der har et gæt på, hvad det er for en mystisk kiste, der er bygget oppe på loftet? Jeg har endnu ikke turdet bryde den op og kigge. Jeg spekulerer også på, om nogen kan have en idé om, hvad mit isoleringsklædte jernrør kan være. Jeg vil gerne fjerne begge dele, men jeg vil ikke rive i noget, jeg ikke ved, hvad er, hvis det har en mystisk funktion.
Er der nogen, der har et gæt på, hvad det er for en mystisk kiste, der er bygget oppe på loftet? Jeg har endnu ikke turdet bryde den op og kigge. Jeg spekulerer også på, om nogen kan have en idé om, hvad mit isoleringsklædte jernrør kan være. Jeg vil gerne fjerne begge dele, men jeg vil ikke rive i noget, jeg ikke ved, hvad er, hvis det har en mystisk funktion.
Billede 1) pas
Billede 2) føles som et åbent ekspansionsbeholder til varmesystemet, evt. en levn som kan være taget ud af drift. (Hvis det er tilfældet, findes der en tryksat, ofte rød, trykekspansionsbeholder et sted i varmesystemet, ofte ved varmekilden). Bare at kigge.
Det kan være godt at holde øje med disse åbne beholdere nu og da. Hvis de ruster igennem, får man jo en lille vandskade.
Billede 2) føles som et åbent ekspansionsbeholder til varmesystemet, evt. en levn som kan være taget ud af drift. (Hvis det er tilfældet, findes der en tryksat, ofte rød, trykekspansionsbeholder et sted i varmesystemet, ofte ved varmekilden). Bare at kigge.
Det kan være godt at holde øje med disse åbne beholdere nu og da. Hvis de ruster igennem, får man jo en lille vandskade.
Har 2 gamle elpander i kælderen, der ikke bruges. Kører på fjernvarme. Kan det være en levn fra da det var brændselsfyring, da det blev bygget? Huset er fra 1922B BSOD sagde:Billede 1) pas
Billede 2) føles som en åben ekspansionsbeholder til varmesystemet, evt. en levn som er taget ud af drift. (Så findes der en tryksat, ofte rød, trykekspansionsbeholder et eller andet sted i varmesystemet, ofte ved varmekilden). Bare at kigge.
Det kan være en god idé at holde øje med disse åbne beholdere af og til. Hvis de ruster igennem, får man jo en lille vandskade.
Sikkert. Fjernvarme har næsten altid et lille expansionsbeholder ved vekslere. Ved ikke om beholderen er væk eller om den gemmer sig under isoleringen, men at de har efterladt lidt isolering og en trykløs rørstump derunder? Ser lidt halvrevet ud.P psu sagde:
Det er ikke sådan, at man kan se under, hvad der kommer ned fra kisten? Tænker typ om man har flyttet køkken og trukket ventilationsrør fra det nye køkken eller fra et badeværelse? Ellers må du vel tjekke med kirkebøgerne, om du har nogen familie i nærheden, der er født men aldrig blevet begravet 
Edit: ser at plankerne på siden er endetræ, hvilket du nok ikke finder på bræddegården, så de er nok ret datidige og antageligt er det ikke et nyt ventilationsrør der i, bare nabofruen tilbage da helt enkelt. RIP.
Edit: ser at plankerne på siden er endetræ, hvilket du nok ikke finder på bræddegården, så de er nok ret datidige og antageligt er det ikke et nyt ventilationsrør der i, bare nabofruen tilbage da helt enkelt. RIP.
Senest redigeret:
Sidder der nogen ventil på gavlen under vinduet?
Under kisten er der et soveværelse (er soveværelse på originaltegningen også), det eneste der er i det loft så vidt jeg ved, er en lampe, føles som en overdreven konstruktion for at bygge ind et elkabelT TypRätt sagde:Det er ikke sådan at det går an at se under, hvad der kommer ned fra kisten? Tænker typ om man har flyttet køkken og trukket ud ventilationsrør fra nye køkken så eller fra et badeværelse? Ellers må du vel tjekke med kirkebøgerne, om du har nogen familie i nærområdet, der er født men aldrig blevet begravet
Edit: ser at plankerene på siden er endetræ, hvilket du nok ikke finder på bræddegården, så de er nok ret datidige, og antagelig er det ikke et nyt ventilationsrør der i, bare nabokonen tilbage da helt enkelt. RIP.