Hvordan kan man nemmest bygge en flot loftslem på gavlen?
Har reglet op og skåret hullet ud, skal bare bygge selve lemmen.
Ville gerne have noget lig den vedhæftede billede.
Kan man montere hængslerne på indersiden mon?
Forventer at man måske skulle have haft noget metalplade over og under lemmen?
Såfremt du ikke har behov for at gå derind ofte, kan skruestift med kuppelmutre måske erstatte hængslerne?
Sidder lugen så tæt på mønningen som på billedet, behøves der næppe overblegning.
Med den omfanget på ydersiden bliver det svært med indvendige hængsler, omfanget vil ramme væggen, når du åbner. Muligvis, hvis du fastgør hængslerne i omfanget og væggen, vil hængselsdelen være synlig.
Og have omfanget fast på ydersiden, så bliver det som du vil have det med en pæn gavl
Samtidigt bliver det nemt at åbne og lukke, ingen dør der kommer i ansigtet og stigen kan stilles direkte mod den nedre bræt
Og have omfanget fast på ydersiden, så bliver det som du vil have det med en flot gavl
Samtidig bliver det let at åbne og lukke, ingen dør der kommer i ansigtet og stigen kan stilles direkte mod den nedre plade
Ja, det kunne man måske...føles lidt forkert at åbne indad, men det spiller jo ingen rolle.
Er om det regner ind mellem omfanget og selve lemmen.
Min lem kommer ikke til at sidde helt så højt oppe som den på billedet.
Jeg måske komplicerer det her for meget, bare lave en almindelig lem med hængsler og springe omfanget over...
Ja, det skulle man måske kunne...føles lidt forkert at åbne indad bare, men det spiller jo ingen rolle.
Det er hvis det regner ind mellem omfanget og selve lugen.
Min luge kommer ikke til at sidde helt så højt oppe som den på billedet.
Jeg overkomplicerer muligvis dette for meget, bare lave en almindelig luge med hængsler og springe omfanget over...
Klart du har ret i det med vand, der kan løbe ind, ikke godt, lidt fejltænkning fra min side
med en luge der falder ind i panelet, bør du nok sætte en beklædning på undersiden, der skubber vandet ud.
Det er altså en simpel udadgående dør/låge, som sidder på almindelige hængsler.
Den sidder jo i niveau med yderpanelet, og ikke en dråbe regnvand er kommet ind siden den blev sat op.
"Låsen", drejet hedder varvel i bådverden. En meget smart og enkel konstruktion, der fandtes i alle både før.
PS
Før døren kom der, byggede hvepsene dette enorme bo:
En del af hvepsene var tilsyneladende flyttet hjemmefra, for der fandtes nogle små bo rundt omkring.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.