Hej
Ved skift af tag blev det opdaget, at på den del af overetagen, som havde været isoleret, skulle spær udskiftes. Taget havde nogle steder været utæt, og der havde ligget fugt mod spærene, i spånen som fungerede som isolering.

Jeg befandt mig ikke på stedet, men så billeder, som byggerne sendte til mig. Da jeg nu var der og kiggede i går, så jeg, at de havde brugt materiale, vi havde købt til noget andet. Helt ok naturligvis, men er det virkelig nok?
Spærene i original var af tømmer, ca. 5". Det er blevet erstattet med almindelige lægter 45*120, sammenbanket to og to.
Det ser lidt spænkelt ud... Jeg ved intet om snezoner, men der kommer da en del oppe i Hälsingland.

Er det ok at gøre sådan, eller har de bare forsøgt at fremskynde arbejdet for at nå til det næste?

Taknemmelig for svar.

Mikael_L
Har du et billede?

Jeg skal tilbage i morgen, kan ordne det da.

Loft af træplanker med synlig åretegning, der viser et centralt forstærket bjælkeområde. Svagt lysindfald fremhæver strukturens detaljer.

Grovheden på de nye brædder er der nok ikke noget problem med, men jeg synes, at samlingen til det gamle tømmer ser lidt svag ud. Jeg ville helst have haft en hel 45x120 på hver side af samlingen for at holde det hele sammen, men det baserer jeg kun på mavefornemmelse.

Senest redigeret:
Man kan ikke lytte for meget til maven;)

Jeg vil forsøge at få fat i en besiktningsman/byggeingeniør, der kan komme og kigge. Hellere den omkostning end at få et tag i hovedet til vinter:)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.