Hej

Jeg har en trappe indendørs, som mangler gelænder på siden af den nederste halvdel af trappen. Gelænderet skal nu bygges. Jeg vedhæfter billeder af, hvordan jeg har tænkt, hvor det grønne er trappe, vægge og andet eksisterende, mens det hvide er gelænderet, jeg skal bygge.

Stolperne er 45x45
Endestolpen 75x75
Underlæggeren 21x45
Overlæggeren 15x45
Gelænderet 21x95

Min tanke er at montere stolperne på under- og overlæggeren for derefter at sætte stykket på plads. Det fæstnes nedad og til siden øverst i trappen. Derefter sættes endestolpen på plads, som fæstnes i det grønne område nederst. Til sidst sættes gelænderet på plads ved at skrue det op nedefra gennem overlæggeren. Også trælim bruges overalt.

Har I nogle tanker? Er jeg helt på vildspor? Vil gelænderet holde?

• Indendørs trappe med grønt område langs væg og hvidt gelænder, der skal bygges, med specifikation af stolpe- og gelænderdimensioner.
  • Indendørs trappe med nyt hvidt gelænder, monteret på en lysegrøn trappe. Gelænderet har lodrette stolper og en håndliste øverst.
  • Indendørs trappe med hvidt rækværk mod en grøn væg, viser planlagt rækkonstruktion. Rækværket monteres på under- og overligger med lim og skruer.
  • 3D-model af en indendørs trappe med nyt rækværk i hvidt mod grønne vægge og trin; stolper og beslag til rækværket er også vist.
  • Indendørs trappe med hvidt rækværk-design. Grønne områder viser eksisterende struktur, mens hvid repræsenterer det nye rækværk, der skal bygges.
Det bør holde, hvis du forankrer det ordentligt i begge ender.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.