Hej!

Har I nogle tips til, hvordan jeg kan pænere disse afstandsstykker/beslag til nedløbsrørene? De har kun været oppe i nogle måneder, men er begyndt at bøje og se grimme ud.

Jeg skal tage nedløbsrørene ned på grund af maling af verandaen om en uge (kun grundet for nu), så jeg tænkte at benytte lejligheden til at finde en pænere løsning. Jeg kan overveje at snedkere noget selv eller købe noget færdigt.

Har I nogle idéer? Tak på forhånd

WhIcLNE.jpg

PzvYF1F.jpg

Hvorfor ikke fastgøre direkte på stolpen?

• Synes
Joak og 1 anden
  • Laddar…
G Gunnar Johansson69 sagde:
Hvorfor ikke fastgøre direkte på stolpen?
Røret skal lidt ud fra stolpen for ikke at kollidere med gulvet. Men måske er der bøjler, der gør, at røret kommer længere ud fra væggen?

voPl0aS.jpg

Firkantsrør i passende dim f.eks. 20x20 mm som skæres til afstandsstykker, males sort og fastgøres med en længere skrue.

• Synes
IconicMoose og 1 anden
  • Laddar…
Brug fejel til murbruk istället

Et kort lige mellemstykke midt i S-buen deroppe plejer man at have. Så kommer beslagene tæt ind mod stolpen, og du behøver ingen afstandsstykker.
Hvis du skærer lidt af nedløbsrøret i nederkanten, kan du få den nederste bøjning op, så den går fri af terrassen.

• Synes
oddan og 1 anden
  • Laddar…
Er det kun mig, der ville have valgt hvide nedløbsrør, når de skal sidde mod hvide knuder?

D Dublin sagde:
Er det bare mig, der ville have valgt hvide nedløbsrør, når de skal sidde mod hvide knuder?
S Stuff sagde:
Et kort lige mellemstykke midt i S-bøjningen deroppe plejer man at have. Så kommer beslagene tæt ind mod stolpen, og du behøver ingen distancer.
Saver du nedløbsrøret lidt af i nederste ende, kan du få løftet den nederste bøjning, så den går frit fra terrassen.
Sådan ville jeg også have løst det. Så kommer udløbet nogle cm højere, men det spiller jo ingen rolle.

S Stuff sagde:
Et kort lige mellemstykke midt i S-buen deroppe plejer man at have. Så kommer fastgørelserne tæt ind mod stolpen, og du behøver ingen afstandsstykker.
Skrærer du nedløbsrøret lidt af i nederste del, så kan du få den nederste bue op, så den går fri af terrassen.
Tak, det var et godt forslag! Et andet alternativ er vel at fræse en halvcirkel ud i terrassen, hvis jeg kan komme til med håndoverfræseren.

D Dublin sagde:
Er det kun mig, der ville have valgt hvide nedløbsrør, når de skal sættes mod hvide knuder?
Alle detaljer er sorte på huset (f.eks. vinduer og sprosser), så jeg synes, det passer godt i dette tilfælde.

• Synes
Ingemar O
  • Laddar…
T Tjrex sagde:
Anvende svep for mørtel i stedet
Har I et link til et eksempel?

T Tjrex sagde:
[link]

Vælg et stift i god længde, forbore lidt og bank derefter stiftet ind i passende længde..
Tak for en god idé!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.