God aften

Skal hjælpe en ven med at spartle hans entré, vi har grov støbt nu, så det er ikke 100% plant i øjeblikket, vi har købt niveaupinde, osv skal have i armering og varmekabler i det også.

Men vi kunne godt bruge nogle tips og ideer til at få det så plant som muligt, da der skal lægges klinker på bagefter. Hvordan skal man måle det ud på en god måde, da det varierer lidt fra den ene ende til den anden.

mvh

T
Vej gulvet med et vaterpas eller laser og klip nivelleringsstifterne til den ønskede højde. Derefter er det bare at flyde.......

tank77 sagde:
Vej ind gulvet med et vaterpas eller laser og klip niveaupindene af i ønsket højde. Så er det bare at flyde.......
så antager jeg, at vi skal...finde ud af, hvor det højeste punkt er, og starte derfra?:) og så bare måle sig fra sted til sted med passet

Som amatør er det ret fedt at gøre det i to omgange, først fiberarmeret og derefter finspartel de sidste 4-5 mm. Første omgang kan man tage det ret roligt og bare hælde spartlen ud. Anden gang bruger du fx en bredtandan spartel, så selvnivelleres resultatet perfekt. Vi gjorde dette i køkkenet med perfekt resultat.

Vi markerede første niveau med en blyant på nivelleringsmærket og klippede det derefter til den endelige højde. Det fungerede godt, da første omgang ikke er så kritisk. (Eftersom gulvet, du skal flyde på, ikke er vandret, skal du mao måle ind hver niveaupind med laseren)

https://www.byggahus.se/forum/socia...0-talslagenhet-65.html?perpage=15#post2278532

Hvad er det for et underlag? Er det beton nu? I så fald behøves ikke armering, prime betonen og smeltelim fast slynge.

jap vi køre med EPS beton, for at fylde så meget som muligt, satte nivpinde.. og kørte:) det blev godt.. for at være anden gang jeg gjorde det i hvert fald. vi fik 2 små fordybninger, så vi skal tage og fikse det, inden vi skal begynde med klinker.

når vi først så, at det blev en fordybning, så kunne vi ikke nå derhen, da det allerede var begyndt at brænde og var et stykke væk, umuligt at få dit materiale..

så jeg er tilfreds:)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.