Er der nogen, der har tips til, hvordan jeg kan få denne skorstensmur til at se OK ud, UDEN at skulle rive al maling ned?
Som I kan se, er der maling, der skaller af, og revner. Man kan trække store "sjok" af nogle steder. Andre steder er det mere spredte revner, og andre steder sidder malingen fast og hårdt på underlaget.
Jeg har en fornemmelse af, at der tidligere har siddet en væv klistret op på skorstensmuren. Formentlig har maleren ikke lavet et tilstrækkeligt godt forarbejde, før der blev malet. Limrester er sikkert stadig under, gamle malingslag, ja hvad ved jeg.
Jeg vil gerne finde en løsning til at ordne dette uden først at skulle rive al maling ned. Forstår selvfølgelig, at det er at foretrække, men jeg orker ikke det job.
Kunne man rive de værste "sjok" af og så måske spartle eller bruge et andet materiale for at få en nogenlunde jævn overflade, man så kan male? Helst ville jeg jo have en overflade, der ser muret ud, ru.
Bemærk, at jeg må bruge materialer, maling, spartelmasse osv., der kan klare høje temperaturer, da jeg fyrer i en pejs i denne skorstensmur!
Det lille hul har jeg først tænkt mig at reparere med Casco Cement Rapid. Hvad tænker I om det?
Kom på en ting. Måske det nemmeste er at sætte en eller anden form for ildfaste plader? Direkte ovenpå, dvs. ikke gøre noget ved denne overflade, men bare "smække noget ovenpå".
Hvordan sætter man sådan nogle plader fast for resten? Skrue fast? Lime?
Eller, kan man tage hot en murermester, der simpelthen murer en ny overflade op? Og er det overhovedet muligt?
Hvis man lader det være præcis som det er under. Eller kan nyt mørtel ikke hæfte, hvis det ser ud som det gør under?
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.