Jeg har lidt tankeproblemer med, hvordan jeg skal løse trappen op til entréen derhjemme. I dag ser den sådan ud, men den er rådden og skal udskiftes, og derfor overvejer jeg at bygge en lille diagonal trappesats til venstre. Ikke specielt stor, kun cirka en halv meter udad.

Udtrækket trætrappe fører til indgangen, omgivet af grønne buske. Trappen er slidt og skal renoveres med en ny, diagonal udvidelse til venstre.

Hvordan plejer man at gøre med fastgørelsen af vangebrættet i sådan en situation? Gerer jeg bare bagkanten på vangebrættet, så man kan montere det i en vinkel, eller hvordan kan jeg nemt få det her til at fungere, selvom jeg har en plan overflade at starte fra?

Jeg forestiller mig, at jeg har brug for tre vangebrætter. Det til højre monteres præcis som i dag, og de to andre saver jeg, så de bliver lidt i vinkel?

Jeg tænker noget i denne retning, dårlig billede, men bare for at give en idé om, hvad jeg tænker.

Gammel trappeopgang af træ med rutne trin, omgivet af planter, med markeret område for planlagt udvidelse til venstre.

Der plejer altid at være rigtig gode idéer her på forummet, så jeg prøver :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.