Hej alle,

Jeg prøver at finde en løsning for at lave en åbning fra vores overetage (som er en halv etage op) ud til en tilbygget garage. Hvis vi ikke skal rive hele taget på garagen og sætte en ny limtræsbjælke højere op end den eksisterende, bliver det en meget lav dør.

En murstensbygning med et tilstødende garage med taghældninger markeret. Målingerne viser garageydemål og ønsket nyt taghøjde i farvet tekst.

Jeg vil skulle hæve rygbjælken over en meter for at få en normal åbning og dermed få et brudt saddeltag (hvis det er sådan, det kaldes). Efter hvad jeg har læst, kan det nemt blive så kompliceret og kostbart. Nabom, der er tømrer, syntes jeg skulle rive hele garagen og bygge en ny, og samtidigt benytte lejligheden til at gøre den lidt større (den er 5500x3500 i nuværende udvendige mål). Husets bredde er 6800. Årsagen til, at jeg vil have en passage, er, at vi skal omdanne garagen til træningsanlæg, og bruseren er på den anden side af teglfacaden. Som det er nu, skal jeg gå en lang omvej. Da vi er unge og relativt smidige, overvejer jeg, hvad man kan gøre med den eksisterende højde, altså sætte ind en meget lav dør eller en slags væglåge.

Fra indersiden af garagen er der 118 cm mellem gulvniveauet på huset og loftet. Jeg antager, at det ikke betyder, jeg kan tage et 118 cm højt hul, fordi teglfacaden skal forstærkes for åbningen. Rød murstensvæg med tape markerende et rektangulært område, muligvis til en fremtidig åbning eller konstruktion.

Her er et billede af vægkonstruktionen.

Byggetegning af en vægkonstruktion, der viser detaljer om materialer og dimensioner til et projekt med garagetilslutning.

Jeg har lettere ved at lave et højere hul fra indersiden af huset, men det er måske ikke nok. Ifølge tegningen fra husbyggeriet skal forstærkningen over vinduer med spændvidde op til 1700 mm være 3"x7". Døren/lågen, jeg planlægger at sætte ind, er højst 700 bred.

Jeg vil ikke gøre dette selv, men vil gerne danne mig et overblik over, hvad der er muligt, før de kommer.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.