Hej!
Jeg har anskaffet mig en robotstøvsuger (fra Xiaomi) og den fungerer fint, bortset fra at den ikke kan komme ud i køkkenet. Der sidder en gammel solid snedkeret tærskel fra gamle dage, som naturligvis går et godt stykke ind under dørkarmen. Jeg har forsøgt på forskellige måder at lave en lille rampe, der ikke ser helt forfærdelig ud, men da den gerne vil ud i køkkenet ved at svinge ud, kommer forhjulet aldrig op på rampen. Jeg begynder derfor at overveje, om man er nødt til at sænke tærsklen i stedet. Dog har jeg ingen idé om hvordan, da den sidder helt indbygget og ikke kan fjernes uden at ødelægge en masse der (nyrenoveret). Kan man høvle en tærskel ned på stedet på en måde?
Jeg har anskaffet mig en robotstøvsuger (fra Xiaomi) og den fungerer fint, bortset fra at den ikke kan komme ud i køkkenet. Der sidder en gammel solid snedkeret tærskel fra gamle dage, som naturligvis går et godt stykke ind under dørkarmen. Jeg har forsøgt på forskellige måder at lave en lille rampe, der ikke ser helt forfærdelig ud, men da den gerne vil ud i køkkenet ved at svinge ud, kommer forhjulet aldrig op på rampen. Jeg begynder derfor at overveje, om man er nødt til at sænke tærsklen i stedet. Dog har jeg ingen idé om hvordan, da den sidder helt indbygget og ikke kan fjernes uden at ødelægge en masse der (nyrenoveret). Kan man høvle en tærskel ned på stedet på en måde?
Ingen svar? :/ Hvad tror I om at båndslibe ned et par millimeter?U UglyBob sagde:Hej!
Jeg har anskaffet mig en robotstøvsuger (fra Xiaomi) og den fungerer fint, bortset fra at den ikke kan komme ud i køkkenet. Der sidder en gammel solid snedkeret tærskel fra barnesko tiden, som selvfølgelig går et godt stykke ind under dørkarmen. Jeg har forsøgt på forskellige måder at lave en lille rampe, der ikke ser helt forfærdelig ud, men da den vil ud i køkkenet ved at svinge ud, kommer forhjulet aldrig op på rampen. Jeg begynder derfor at overveje, om man bliver nødt til at sænke tærsklen i stedet. Dog har jeg ingen anelse om hvordan, da den sidder helt indbygget og ikke kan fjernes uden at ødelægge så meget der er (nyrenoveret). Kan man høvle en tærskel ned på stedet på en eller anden måde?
Byg en egen "terskel" og test hvilken højde robotten kan klare, inden du begynder at modificere den eksisterende. Læg et billede op af din tærskel med højde, så bliver det lettere at komme med forslag.U UglyBob sagde:
Her er et forslag til, hvordan man kan gøre:
https://robotnyheter.se/2017/01/21/video-sa-far-du-robotdammsugaren-att-klara-hoga-trosklar/
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Är det någon som har erfarenhet av höga skjutglaspartier för uterum?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Varför flödar vattnet ur högtryckstvätten?
Trädgårdsmaskiner -
Hög elförbrukning trots samma förutsättningar...
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Tröskel till terass för hög
Utbyggnad och tillbyggnad -
Byta till högre tröskel för badrum
Badrum