Hej forum!
Jeg overvejer at bygge en mur rundt om min parkering med murblokke fra Byggmax (typ 435×270×150 mm med låsklakker). Er der nogen, der har erfaring med dem? Har I billeder af jeres projekter? Skal man fylde hullerne med noget materiale? Alle tips og tricks værdsættes, især når det gælder mure, der skal kunne modstå noget tryk og holde sig pæne rundt om en parkeringsplads.

Mvh!

• Murblok med to hulrum og låskant fra Byggmax, måler cirka 435×270×150 mm. Blokken er lavet af gråt betonmateriale.
F fjompan sagde:
Hej forumet!
Jeg overvejer at bygge en mur rundt om min parkering med murblokke fra Byggmax (typ 435×270×150 mm med låsklackar). Har nogen erfaring med dem? Har I billeder af jeres projekter? Skal man fylde hulrummene med noget materiale? Alle tips og tricks værdsættes, særligt når det gælder mure der skal klare lidt tryk og holde pænt rundt om en parkeringsplads.

Mvh!
Du fylder hulrummene med makadam eksempel men efter første række lægger du geonät.

V växelventil sagde:
Du fyller hålrummene med makadam eksempel men efter første raden lægger du geonettet.
Hej, jeg havde tænkt mig at støbe en sokkel 15cm ned i jorden og de to første rækker støbe fast blokkene med armering op, kunne det erstatte geonettet?

Du skal følge vejledningen for netop disse mursten. Der bør være vejledninger at følge for hver enkelt højde. Hvis der ikke findes nogen, brug en anden sten.

F fjompan sagde:
Hej, jag hade tänkt gjuta en sula 15cm ner i marken och dom två första raderna gjuta fast blocken med armering upp, skulle det kunna ersätta geonätet?
Okej jag har inte gjutit utan bara packat och muren står kvar.😉
Obs är inte byggmax murblock utan mosaiken.

• Murstenstrappe ved et hvidt hus med grussti og have i baggrunden, ujævne betonstykker på stien.
  • Træterrasse under konstruktion ved siden af en mur af stenblokke i en have med mange træer og buske i baggrunden.
Senest redigeret:
Jeg byggede en 2 meter høj mur for 13 år siden. Jeg brugte geonät og fyldte med bergkross i og bag muren.
En 2 meter høj mur bygget af blokke, med sten ved foden og en trappe ved siden af. Muren blev bygget for 13 år siden med brug af geonet og fyldt med sten.
En 2 meter høj mur bygget af blokke, med sten placeret ved bunden og enkelte på toppen. Muren er en del af et byggeri fra 13 år siden.

Støbe under har jeg gjort på alle mine mure.....de er også de eneste mure i de nærmeste kvarterer, der er snorlige 15 år senere......

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.