Hej!

Vil forsøge at lave et område i haven til en hængekøje. Har ingen træer at fastgøre til, så jeg vil grave to stolper/bygetræ ned, som hælder lidt fra hinanden.

Jeg tænker at pakke makadam og støbe dem med grovbeton.

Hvilken dimension på stolpe anbefaler I, hvilken dybde skal jeg få dem ned på, og er der en optimal vinkel på dem for at de skal være så stabile som muligt?

Byggmax sælger træ som er 120*140 (NTR A). Er det noget, der kunne fungere?

Taknemmelig for svar!

Med venlig hilsen, Per

Var du fristet til at netop støbe, eller var det hængekøjen du var fristet til? For hvis det er det sidste, så findes der jo hængekøjestativer. ;)

• Synes
vanpire
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland sagde:
Var du sugen på att just gjuta eller var det hängmattan du var sugen på? För om det är det sidste så findes der jo hængekøjestativer. ;)
:) Det er en skovlysning, så jeg ville gerne have træmateriale ind. Jorden er desuden ret ujævn, hvilket gør, at jeg foretrækker lidt med arbejde og fix med dem.

• Synes
ReginB og 1 anden
  • Laddar…
Per Sandwall Per Sandwall sagde:
:) Det er en skovlysning, så jeg vil gerne have træmateriale. Jorden er desuden ret ujævn, hvilket gør, at jeg foretrækker lidt arbejde og fix med dem.
Der findes en del videoer, der viser lidt forskellige metoder.
Jeg ville støbe stolperne direkte i jorden.

Det er muligt at lave knudepunkter i metal, hvor man derefter indsætter træpinde, så det bliver en ramme til hængekøjen.

Hej!

Skal forsøge at skabe et område i haven til en hængekøje. Har ingen træer at fæstne i, så jeg vil grave to stolper/byggtømmer ned, der hælder lidt væk fra hinanden.

Jeg tænker at pakke makadam og støbe dem ned med grovbeton.

Hvilken dimension på stolpe anbefaler I, og hvilken dybde skal de ned i, og er der en optimal vinkel, så de bliver så stabile som muligt?

Byggmax sælger tømmer der er 120*140 (NTR A). Er det noget der kunne fungere?

Taknemmelig for svar!

Med venlig hilsen, Per
Hej Per!
Vækker liv i din gamle tråd. Brugte du byggtømmer? Blev det godt? Jeg har nemlig samme tanke.

/Emil

E emilio_n sagde:
Hej Per!
Vækk liv i din gamle tråd. Brugte du byggetømmer? Blev det godt? Jeg har nemlig samme tanke.

/Emil
Hej!

Ja, jeg støbte byggetømmer fra Byggmax ned. Satte dem ned med nogle graders hældning. Har sat to karabinhager på hver stolpe for at kunne regulere vinklen på hængekøjen. Blev godt! :)

Person i orange hængekøje ved sø, træterrasse og sauna i baggrunden, omgivet af grøn vegetation og blå himmel. Sort puddel står oprejst i en orange hængekøje, fastgjort til en træstolpe nær en trappe og et hus i baggrunden. En mand slapper af i en farverig hængekøje ved en sø med trædæk og parasol under en skyet himmel.

Med venlig hilsen, Pelle

Hej!

Ja, jeg støbte byggtømmer fra Byggmax ned. Satte dem ned med nogle graders hældning. Har sat to karabinhager på hver stolpe for at kunne regulere vinklen på hængekøjen. Blev godt! :)

[billede][billede][billede]

Med venlig hilsen, Pelle
Hvilket superdejligt sted I ser ud til at have der! Ser godt ud med hængekøjen. Så skal jeg også gøre det samme. Tænkte nok at tage to stykker 45x145 (eller lignende) og sætte på hver sin side øverst mellem stolperne.

E emilio_n sagde:
Hvilket superdejligt sted I ser ud til at have der! Ser godt ud med hængekøjen. Så skal jeg gøre det samme. Tænkte nok at tage to stykker 45x145 (eller lignende) og sætte på hver side øverst mellem stolperne.
Tak!

Det kan du nok afvente lidt med. Mine stolper bevæger sig knapt, selv ved tungere last.

Evaluér først og se.

Med venlig hilsen, Pelle

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.