Hej!
Vil forsøge at lave et område i haven til en hængekøje. Har ingen træer at fastgøre til, så jeg vil grave to stolper/bygetræ ned, som hælder lidt fra hinanden.
Jeg tænker at pakke makadam og støbe dem med grovbeton.
Hvilken dimension på stolpe anbefaler I, hvilken dybde skal jeg få dem ned på, og er der en optimal vinkel på dem for at de skal være så stabile som muligt?
Byggmax sælger træ som er 120*140 (NTR A). Er det noget, der kunne fungere?
Taknemmelig for svar!
Med venlig hilsen, Per
Vil forsøge at lave et område i haven til en hængekøje. Har ingen træer at fastgøre til, så jeg vil grave to stolper/bygetræ ned, som hælder lidt fra hinanden.
Jeg tænker at pakke makadam og støbe dem med grovbeton.
Hvilken dimension på stolpe anbefaler I, hvilken dybde skal jeg få dem ned på, og er der en optimal vinkel på dem for at de skal være så stabile som muligt?
Byggmax sælger træ som er 120*140 (NTR A). Er det noget, der kunne fungere?
Taknemmelig for svar!
Med venlig hilsen, Per
Var du fristet til at netop støbe, eller var det hængekøjen du var fristet til? For hvis det er det sidste, så findes der jo hængekøjestativer. 
MariaiÖstergötland sagde:
Hej Per!Per Sandwall sagde:
Hej!
Skal forsøge at skabe et område i haven til en hængekøje. Har ingen træer at fæstne i, så jeg vil grave to stolper/byggtømmer ned, der hælder lidt væk fra hinanden.
Jeg tænker at pakke makadam og støbe dem ned med grovbeton.
Hvilken dimension på stolpe anbefaler I, og hvilken dybde skal de ned i, og er der en optimal vinkel, så de bliver så stabile som muligt?
Byggmax sælger tømmer der er 120*140 (NTR A). Er det noget der kunne fungere?
Taknemmelig for svar!
Med venlig hilsen, Per
Vækker liv i din gamle tråd. Brugte du byggtømmer? Blev det godt? Jeg har nemlig samme tanke.
/Emil
Hej!E emilio_n sagde:
Ja, jeg støbte byggetømmer fra Byggmax ned. Satte dem ned med nogle graders hældning. Har sat to karabinhager på hver stolpe for at kunne regulere vinklen på hængekøjen. Blev godt!

Med venlig hilsen, Pelle
Hvilket superdejligt sted I ser ud til at have der! Ser godt ud med hængekøjen. Så skal jeg også gøre det samme. Tænkte nok at tage to stykker 45x145 (eller lignende) og sætte på hver sin side øverst mellem stolperne.Per Sandwall sagde:
Tak!E emilio_n sagde:
Det kan du nok afvente lidt med. Mine stolper bevæger sig knapt, selv ved tungere last.
Evaluér først og se.
Med venlig hilsen, Pelle
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Stolpskor till 200x200mm stolpe
Altan & Uteplats -
Installera kabelhållare till laddstolpen, hjälp?
Laddboxar -
16A EU till schuko elstolpe - camping
El -
Dimensionering av stolpe till altan
Utbyggnad och tillbyggnad -
Hantera fiberkabel via stolpe till vind under takomläggning
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G