Hej!

Vi har støbt tre gulve nu inden for en uge, og i dag er den første støbning 8 dage gammel. Vi vil støbe igen renderne efter afretningsrørene med beton, hvordan primer jeg? Er det nok med vand?

Videre har vi boret det gamle gulvafløb op i garagen og lagt et nyt ned, når vi skal støbe det ind i det eksisterende gulv, hvordan primer jeg da?

Mvh
/Christian

Maxit MD16

// Kim

Alright... Skal betonen, der skal primes, være helt tør, eller kan den godt være let fugtig?
Da jeg hurtigt læste om MD16, stod der mest om fix og sådan, men det virker altså også til beton på beton?

Mvh
/C

MD 16 virker. At tænke på dog hvis du ikke allerede ved det er at når du primar og skal lægge mørtel ovenpå så skal primeren være våd, til forskel fra fix, spartel el.lign. hvor primeren skal have tørret mindst en time el. to

DrKassler sagde:
Hej!

Vi har støbt tre gulve nu inden for en uge, og i dag er den første støbning 8 dage gammel. Vi vil støbe igen rillerne efter aftræksrørene med beton, hvordan primer jeg? Er det nok med vand?...
Kunne man ikke støbe dem igen ved støbningen af det øvrige gulv? Normalt trækker man jo banerne op, inden betonen er begyndt at hærde, og klikker i mørtel i rillerne. Så river man det af, og vips! er hullet væk.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.