Hej, en rørmokker har skiftet brønd fra støbejernsbrønd til purusbrønd i vaskerum i vores kælder. Hvad skal jeg fylde op med? Hurtigbeton eller slipsats?

• Gravt gulv med hvid brønd installeret, omringet af ujævn grus og eksponeret jord i et kælderrum med fliser på væggen.
M Mackzz sagde:
Hej, en rörmokare har bytt brunn från gjutjärnsbrunn till purusbrunn i vaskerum i vores kælder. Hvad skal jeg fylde igen med? Hurtigbeton eller slipsats?
Jeg har lige gjort det samme, brugte almindelig finbeton. Men der er sikkert mange materialer der fungerer.

G Galten sagde:
Jeg har lige gjort det samme, brugte almindelig finbeton. Men der er sikkert mange materialer, der fungerer.
G Galten sagde:
Jeg har lige gjort det samme, brugte almindelig finbeton. Men der er sikkert mange materialer, der fungerer.
Tænkte først bruge almindelig beton, men læste et eller andet sted, at det skal hærde længe, før man lægger ny klinker.

• Synes
Claes Sörmland
  • Laddar…
Det skal jo ligge ca. 2-3 måneder inden belægning.

Jeg har en lignende situation, hvor jeg har et afløbsrør fra tidligere køkken, som skal blive vaskerum. Når man støber det til, er det bare at holde betonen i hullet, eller skal man rense for grus og løse sten først, eller må det blive liggende som grund? Og behøver jeg at "isolere" afløbsrøret, så det ikke ligger helt op imod betonen? Typisk med noget skumfoam eller gummidug.

Bare direkte ned med betonen, stamp lidt så det bliver lidt kompakt, det kan lade sig gøre at lægge en asfaltpap øverst for at få røret lidt løst. Er det nye plastrør, så bevæger det sig liiidt, når der kommer varmt vand i det.

• Synes
Patrik Stubbendorff
  • Laddar…
Ja det var det jeg var bekymret for, hvis man lagde betonen direkte mod røret, at det ikke ville kunne bevæge sig tilstrækkeligt ved sætninger i huset. Det er gammelt køkken fra vores udlejningsdel, så der vil nok ikke være nogle bevægelser, fordi det er nyt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.