1,813 læst ·
2 svar
2k læst
2 svar
Støbe eller afstive væggene i kælder? Samt spørgsmål om vinduer
Halløj!
Jeg beklager, hvis dette havnede i den forkerte kategori.
Jeg har en lidt usædvanlig situation i vores kælder. Hele kælderen er blevet udgravet efterfølgende, og problemet her er, at den nye fundamentmur, som holder den gamle oppe, ligger ca. 10 cm indenfor den gamle (se billede).
Den første tanke var bare at opsætte stålreglar og isolere bagved. Men for at spare plads i dette rum ville det være optimalt at få den nederste mur på linje med den øverste og derefter pudse.
Det skal tilføjes, at fundamentet er isoleret med 200 mm isodrän.
Hvordan ville I løse dette på den bedste måde?
Bonusspørgsmål: Vi har også tænkt på at lave et hul i væggen lige fremme til et vindue (12x5). Ovenover fundamentmuren hviler den langsgående gulvbjælke (se billede), hvad skal jeg tænke på her med bæreevnen?
Tak på forhånd!
/glad amatør
Jeg beklager, hvis dette havnede i den forkerte kategori.
Jeg har en lidt usædvanlig situation i vores kælder. Hele kælderen er blevet udgravet efterfølgende, og problemet her er, at den nye fundamentmur, som holder den gamle oppe, ligger ca. 10 cm indenfor den gamle (se billede).
Den første tanke var bare at opsætte stålreglar og isolere bagved. Men for at spare plads i dette rum ville det være optimalt at få den nederste mur på linje med den øverste og derefter pudse.
Det skal tilføjes, at fundamentet er isoleret med 200 mm isodrän.
Hvordan ville I løse dette på den bedste måde?
Bonusspørgsmål: Vi har også tænkt på at lave et hul i væggen lige fremme til et vindue (12x5). Ovenover fundamentmuren hviler den langsgående gulvbjælke (se billede), hvad skal jeg tænke på her med bæreevnen?
Tak på forhånd!
/glad amatør
Altvidende
· Västra Götaland
· 11 960 indlæg
Mure på et lag leca eller letbeton og så pudse det glat?
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Regla golv på betongplatta i 2 nivåer - gjuta eller pussla?
Golv -
Regel Støbe eller begge dele ?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Badeværelse på betonbjælkelag, regle eller støbe gulvet?
Støbe med beton eller lægte med typ nivell system?
Gjuta eller regla
Golv