1,712 læst ·
22 svar
2k læst
22 svar
revner i ydervæg, hvad skal man tætne med?
Hej nogen der har tips, hvad skal man tette sprækker i ydervæg med som ikke lader røg komme ind? Spartelmasse eller tætningsmasse af en slags? helst vil jeg bruge noget der sidder fast i evigheder og ikke behøver udskiftes nogensinde og som ikke krymper så der kommer røg ind fra naboen nu eller i fremtiden. Sprækkerne er tydelige på indersiden af væggen ved siden af vinduerne så det er der jeg tænker at tette. Man kan mærke at det blæser luft ind udefra via sprækkerne. På væggens yderside er der en indglasset altan og væggen er belagt med træpanel eller plade som er fastgjort på ydervæggen inde i altanen.
🙏
🙏
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 179 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46,179 indlæg
Selve husets struktur har foreningen ansvar for, men revner på indersiden af væggen skal den beboende tage sig af.H Hybro sagde:
Hvis man ønsker, at foreningen skal gøre noget, f.eks. tage et kig på facaden, så skriver man passende et forslag til generalforsamlingen og taler helst med et antal naboer om problemet også, så man får nogle med sig.
Jeg tænker, at det bliver mit ansvar, så jeg tænkte at tætne med nogetBirgitS sagde:
Selve husstammen er foreningens ansvar, men revner på indersiden af væggen er den boendes ansvar.
Ønsker man, at foreningen skal gøre noget, f.eks. gennemgå facaden, så skriver man passende en skrivelse til generalforsamlingen og taler helst også med et antal naboer om problemet, så man får nogle med sig.
Og spørg så foreningen, hvad man kan tætne med..
Fugeskum plejer at udvide sig ret meget og krybe ud af sprækker, og det kan svine en del. Hvem retter så op på det?
Sandsynligvis den, der udfører arbejdet.
Det kan blive temmelig omfattende både udvendigt og indvendigt.
Fugeskum plejer at udvide sig ret meget og krybe ud af sprækker, og det kan svine en del. Hvem retter så op på det?
Sandsynligvis den, der udfører arbejdet.
Det kan blive temmelig omfattende både udvendigt og indvendigt.