8,357 læst ·
10 svar
8k læst
10 svar
Spartelmasse som ikke krymper til udfyldning af store huller i trævæg?
Renoverer lige nu badeværelset og vil hugge op grøfter i spånpladevæggen, som er beklædt med board, for at elektrikeren kan lægge sine VP-rør indfældet. Siden vil jeg spartle igen grøfterne, inden jeg sætter tætningslaget på boardet.
Jeg søger altså en spartelmasse, som har god vedhæftning på træ og som fungerer i lagtykkelse på op til 10 mm mindst. Spartelmassen behøver ikke kunne slibes.
Almindelig snedkerspartel ville krympe og revne, og jeg vil helst undgå at skulle lægge flere lag spartel for at fylde hullerne.
Hvilken spartelmasse fungerer godt til dette?
Ser frem til jeres synspunkter!
Jeg søger altså en spartelmasse, som har god vedhæftning på træ og som fungerer i lagtykkelse på op til 10 mm mindst. Spartelmassen behøver ikke kunne slibes.
Almindelig snedkerspartel ville krympe og revne, og jeg vil helst undgå at skulle lægge flere lag spartel for at fylde hullerne.
Hvilken spartelmasse fungerer godt til dette?
Ser frem til jeres synspunkter!
Fyllspackel er et helt vild produkt. Vejer nada, let at arbejde med, synker ikke og tørrer hurtigt. Da jeg købte den for et par år siden, stod der ganske vist Byggmax på bøtten, så jeg kan jo ikke med sikkerhed vide, at dette er præcis samme produkt.
Edit: Gjorde sproget lidt pænere bare.
Edit: Gjorde sproget lidt pænere bare.
Senest redigeret:
Grundstött
· Halland
· 28 348 indlæg
Det lyder måske lidt mærkeligt i jeres ører, men en spartelmasse som er let at arbejde med, hærder hurtigt, er let at slibe og ikke krymper er Plastic Padding Elastic.
Men så må volumenerne der skal spartles selvfølgelig ikke være for store.
Men så må volumenerne der skal spartles selvfølgelig ikke være for store.
Grundstött
· Halland
· 28 348 indlæg
Klik her for at svare