Søger loftliste ifølge billede. Har ledt mange steder men ikke fundet nogen. Hvad jeg ved, en yderst almindelig liste fra 20-40 tallet, men nu ser det ud til at være svært at finde. Eksakte målinger/materialer er ikke nødvendige, men dette er en hulkilliste, der går ud ca. 4 cm til hver side. Lignende mål kan fungere, det er formen jeg leder efter. Hvis der findes en leverandør i Stockholmsområdet, er det et plus. Brugt kan også fungere.

• En hvid vægliste i et hjørne mellem loft og væg, almindelig i 20-40'erne, søges som en grundliste.
  • Hålkælsliste i træ med skråt profil, ca. 4 cm bred på hver side, ligner en almindelig type fra 20-40'erne. Potentielt brugt til taglister.
  • En nærbillede af en træliste med en skråskåret kant, der viser årringene og strukturen i træet, typisk for en hålkærvsliste.
larsbj larsbj sagde:
Lidt mere radius måske men omtrent samme bredde.

20X69 HÅLKÄLSLIST VIT L=2,4M | Beijer Byggmaterial
Tak for tipset. Desværre har denne og lignende en kant, der nærmer sig 10mm. Jeg har brug for at finde en med 1-2mm, der kan monteres, så det ser ud som en blød overgang mellem væg og loft.

• Synes
larsbj
  • Laddar…
Det var en flot loftliste du har fundet! havde ønsket noget lignende, håber du finder!

T ThorwaldH sagde:
Tak for tippet. Desværre har denne og lignende en kant der nærmer sig 10mm. Jeg har brug for at finde nogen med 1-2mm som kan monteres så det ser ud som en blød overgang mellem væg og loft.
Du må tage frem kløvsaven, eller få en anledning til at købe en :)

T ThorwaldH sagde:
Søger loftliste ifølge billede. Har ledt mange steder, men ikke fundet nogen. Hvad jeg ved, en yderst almindelig liste fra 20-40'erne, men nu ser det ud til at være svært at finde. Eksplicitte mål/materiale er ikke nødvendige, men dette er en hulkehlliste, der går ud ca. 4 cm til hver side. Lignende mål kan være nok, det er formen jeg er ude efter.
Er der nogen leverandør i Stockholmsområdet er det et plus. Brugt kan også fungere.
Hej!
Fandt du noget lignende? Jeg leder også efter noget sådant.
Tak!

Jeg ville købe en standard og høvle kanterne af med en almindelig håndholdt elhøvl. Alternativt gå efter plastvarianten...

• Synes
Beaam
  • Laddar…
Jeg "genbrugte" mine fra 20'erne. De er sprøde som mariekiks, når man tager dem ned, så det blev til at pusle med trælim. Derefter skrabe dem rene fra et tyndt papirlager, der dækkede overgangen mellem spændepappen i loftet og på væggen.
De nyproducerede ser ikke ens ud, men det er muligt at specialbestille fra et fleksibelt høvleri, hvis det er tilstrækkeligt mange meter.

• Synes
Beaam og 1 anden
  • Laddar…
Höghus Höghus sagde:
Är plast uteslutet?
[link]

/Höghus
Nej, ikke alls., jeg tror, at det er en meget god løsning faktisk.
Tak så meget for din hjælp!

• Synes
Höghus
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.