Jeg vil efterligne døren i det vedhæftede billede. Vil lave disse spejle af lister af en slags, behøver ikke være træ/masonit, kan også være plast. Lister i handelen er lidt for tykke og bygger for meget ud, idé til hvordan jeg kan løse det? Man kunne måske tænke uden for boksen og komme på noget andet smart, man er stødt på, som kan passe? (Jeg har allerede glatte døre og har kun brug for listerne)

• En hvid dør med tre rektangulære paneler, hver adskilt af vandrette lister, inspiration til dørprojekt med alternative lister.
Hvorfor ikke købe en elhøvl og derefter høvle listerne ned til den rette tykkelse?

• Synes
Wipp
  • Laddar…
Bør kunne få listerne tilhøvlede på trælasten, mit lokale Beijer fikset det.

ullberg
Du nævner selv board (f.eks. masonite), en typisk tykkelse er 3,2 mm, kan det ikke være noget? eller hvilken tykkelse er du egentlig ude efter?

Så skal man jo skjule kanterne af boarden, hvor man måske kan se strukturen på bagsiden, men det burde vel være muligt.

/U

Jeg har begrænset med værktøj og plads, så vil helst undgå at save og høvle for hver del, søger en liste som er så "færdig" som muligt. Noget der går hurtigt, bare save, lime og evt. male. Man kunne måske lime 800stk vinduesskrabere op :) ...helt sikker på at der findes noget smart man kan bruge.

Findes mdf i tyndere sorter som ville passe perfekt til dette tror jeg.

raveper sagde:
Finns mdf i tunnere sorter som ville passe perfekt til dette tror jeg.
Tror du de findes i lister eller er det plader? Jeg googlede en del men så intet.

Det afhænger jo lidt af, hvor tynde du ønsker dem. Mdf lister finder jeg fra 6mm og opad. Flygplansplywood starter fra 0,4mm og opad :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.