Hus bygget 1893. Lysgrå.

Lod mig fjerne gammel ødelagt sten trappe.
Nu overvejer jeg...

Lade støbe en ny sten trappe, eller..
bygge trætrappe?

Har gamle snittede tunge gelændere som jeg selvfølgelig også vil sætte tilbage.

Hvad bliver pænest og bedst?

Hvis stentrappe, hvordan gør man og hvilket materiale bør bruges for at få en så pæn og god trappe som muligt?

Er det træ- eller stenhus? måske endda et billede?

Det er et træhus. Trappen skal være foran en gammeldags glasveranda.

Jeg foreslår altid stentrappe. Har set for mange nybyggede trætrapper, der virker kantede, tilhuggede sammenskrabede trapper som foran en byggepladscontainer. Værst er dem, der er lavet af trykimprægneret træ.
En ordentlig granittrappe er dyr men solid og sikker.

• Synes
Stina71 og 1 anden
  • Laddar…
Jeg stemmer også for en stentrappe lignende den, du havde før. Hvad har lignende huse der, hvor du bor, for en trappe? Det kan jo være en kilde til inspiration samt godt rent kulturhistorisk at beholde en for området "rigtig" stil og materiale.

• Synes
Stina71
  • Laddar…
Haha, efter at jeg lod rive den gamle stentrappe, blev der bygget en trætrappe i imprægneret træ. Fik hjælp til dette af en ven, men har desværre aldrig rigtig syntes, at trappen passer ind.

Granittrappe? Hvordan laver man sådan en, og hvem laver sådan noget? Mener du altså en trappe helt i sten, altså ingen som man støber?

Nabohusene er ikke direkte i samme stil som mine, men de ældre har en form for stentrappe. Støbt, skulle jeg tro.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.