Skal lægge celleplast mellem reglar og undrer mig over, hvad tanken er bag målene. Et standardmål for reglar er jo f.eks. 45x95mm og tilsvarende tykkelse for celleplast ser ud til at være 100mm. Altså vil celleplasten stikke op en smule. Skal jeg gå ned til 45x70 reglar som har tilsvarende celleplast med en tykkelse på 70mm?

Senest redigeret:
  • Synes
The Mechanic
  • Laddar…
Rickard.
Cellplast er ikke tilpasset til reglar da de normalt ikke bruges der. At komprimere er nok umuligt så hvis jeg stod med dit problem havde jeg nok kløvet regelvirket for at passe til cellplasten.

Cellplast mellem reglar er ikke en almindelig konstruktion, så det er nok derfor det ikke følger samme målstandard.

Okay, så forstår jeg, troede det var "standardmål" :) Det skal lægges ovenpå et betongulv i en garage. Så går jeg med dobbelt 50mm. Tak.

Doble 50mm bliver 100mm, så hvad du vinder på doble forstår jeg ikke.

Du kan ikke opkoble 45x95 med klodser og så du får 100mm?

B bomm sagde:
Dobbelt 50mm bliver 100mm, så hvad du vinder med dobbelt, forstår jeg ikke.

Du kan ikke opstille 45x95 med klodser og så få 100mm?
Haha indså min fejl nu, at jeg troede, det var reglen, der var 100 :)
Det bliver måske bedre at hæve op som du siger.

Normalt set plejer man at lægge gulvet ovenpå cellplasten, ikke regle imellem. Hvordan ser den tænkte konstruktion ud?

Du indser, at reglerne bliver kuldebroer?

Hvis du nu er helt inde på den løsning, du har, så kør med 5mm pallbrickor.
Men som Useless var inde på, så er det jo det normale, at man lægger cellplast over hele overfladen.

useless useless sagde:
Normalt set plejer man at lægge gulvet oven på cellplasten, ikke lægge strøer imellem. Hvordan ser den tænkte konstruktion ud?
Tegnede lidt i paint og håber du forstår. Hvis der er noget, jeg har tænkt mig at gøre forkert, vil jeg sætte stor pris på, hvis du siger det :)

Tværsnit af gulvkonstruktion med laminatgulv, renoveringsgulv, underlagsfoam, cellplast, regel og fugtspærre. Viser mål og materialetyper.

Anna_H Anna_H sagde:
Du er klar over, at strøerne bliver kuldebroer?
Selv med fugtspærre nederst? Hvordan undgår jeg det? Skal der være et andet materiale i stedet for strøer?

Behøves lægterne? Google 'flydende gulv' så vil du se diverse konstruktioner med gulvet lagt direkte på cellplasten uden lægter under.

• Synes
kulle og 1 anden
  • Laddar…
K KaptenFilling sagde:
Selv med fugtspærre nederst? Hvordan undgår jeg det? Skal der være et andet materiale i stedet for regler?
Ja, cellplast :-)

• Synes
useless
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.