Jeg har bestilt 4 stk. aluminiumstolper til et glasrækværk, jeg skal have ved trappen.
Foden på stolperne har 12mm huller
Og tykkelsen på pladen er 10mm
Jeg undrer mig ganske enkelt over, hvor jeg kan finde passende skruer, som også ser nogenlunde pæne ud.
Underlaget består af 8mm laminat og 2 lag med 22mm gulvspån
Jeg fandt et billede på nettet, der stort set er sådan, som jeg gerne vil have det. Hvor finder jeg disse skruer?
Jeg havde brugt skruestifter og nogle matchende hattenødder, så kan man også løsne rækværket ved behov uden at forringe fastgørelsen i gulvet.
Vi var nødt til at gøre det en gang, da vi skulle op med en 160 seng, som vi havde båret ned, da vi ikke havde noget trappegelænder.
Jeg undrer mig over, hvor jeg kan finde passende skruer, der også ser nogenlunde pæne ud.
Underlaget består af 8mm laminat og 2 lag med 22mm gulvspån
Fandt et billede på nettet, der stort set er, som jeg gerne vil have det.
Hvor finder jeg disse skruer?
Billedet viser stolper fra rækværksbutikken, og det er plastlåg, du ser, de dækker almindelige franske skruer, der holder stolperne.
Jeg udskiftede disse med 25cm lange skruer, jeg fandt på Hornbach, så jeg kunne forankre mit rækværk i betondækket under og ikke kun fastgøre i det opregulerede gulv. Der bliver ret store kræfter, når man læner sig på 1m lange stolper
12 mm hul og en bolt lige igennem eller fransk type 10 cm ind i godt træ holder en bil af mindre størrelse, du skal jo have fire fastgørelser, så den risiko du frygter, er overdreven, værre hvis nogen klatrer over
Jeg ville nok sigte på det, som Peter2400 siger med en møtrikhætte, sådan en dækker ind og ser pæn ud, samt fire stykker fastgørelser bliver godt stærkt, sørg bare for, at der er noget at trække i nedenunder, og bor først med en boremaskine, der er 2 mm tyndere end kernen på skruedelen, så bider det godt i spånet, ellers flækker spånet ud på bagsiden
Ja det har de ser ud såhär, eneste billede jeg fandt det var et år siden jeg satte op rækværket.
På stolperne som jeg har er der selvfølgelig ingen forsænkning. Bare et hul lige igennem.
Kunne du forsøge at måle cirka hvor tykt gods du har på pladen?
Ser ud som totaltykkelsen er cirka samme som de jeg har.
Tænker at man kunne fræse hullerne op så der bliver en forsænkning
Derefter fastgøre med fransk skrue
Oh derefter sætte et dæksel over hver.
Så burde det nok blive pænt
Godstykkelsen er 16mm på mine. Da jeg ikke vil låse trægulvet fast, lavede jeg en specialløsning. Borede store huller gennem trægulvet, så det kan bevæge sig, og derefter skive mod gulvspånet nedenunder og en rørmuffe for at få højden mod stolpen. Stolperne spænder mod gulvspånet, som er opsat på betonpladen.