Jeg skal montere en trappegrind mod en overflade, hvor den eneste rimelige fastgørelsesflade for 2 ud af 4 skruer på den ene side er et skoskab ("STÄLL" Ikea). Det er til gengæld skruet i væggen bagtil. Desværre er denne væg direkte utilgængelig for grindens fastgørelse.

Siden af hylden, der skal gennemskrues, er en 18 mm tyk spånplade. Hvordan kan jeg bedst muligt få så god slidstyrke som muligt på denne grind? Det er taknemmeligt, at dette er nedenfor trappen og dermed ikke lige så "farligt" som ovenfor trappen, men ligeledes ønskeligt, at der ikke sker nogen ulykker.

Ville en isætmøtrik eller en rampamuffe på nogen måde hjælpe mig? Hvordan gør jeg så? Findes der noget tilsvarende mollyplugg, der kan fordele bæroverfladen for skruen? Eller er det tilstrækkeligt at blot køre skruen gennem materialet? Gerne noget, der findes hos Biltema, men ellers fungerer Hornbach.

Skoskabets link: https://www.ikea.com/se/sv/p/staell-skoskap-4-fack-vit-60530266/

Beklager, hvis tråden er malplaceret, men det er et eventuelt byggesæt, der efterspørges (om nødvendigt)

Gennemgående skrue med skive og møtrik på indersiden af skoskabet. Tag en skive model større.

• Synes
Humsipums
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.