Vi er i gang med at bygge et fritstående skur på grunden. Vi er begyndere og har derfor mange spørgsmål. Et spørgsmål, som jeg har svært ved at finde et godt svar på, er, hvordan jeg nemmest bygger selve væggene til skuret. Skuret vil være 3000*3600mm stort med pulttag. Vores tanke er at bygge væggene af 45*95-træ liggende og derefter rejse dem. Hvilke skruer (materiale og dimension) har jeg brug for til at skrue disse vægrammer sammen? Hvordan skruer jeg bedst reglarne sammen til en væg og derefter fastgør dem i gulvet?
Taknemmelig for hjælp fra jer mere erfarne!

Senest redigeret:
Jeg trækker to 6×90 mm i hver regelende. Plejer at vælge en eller anden beskyttelsesklasse f.eks. C4.
Derefter stiller jeg ikke væggene på gulvet.

Tak for svaret! Hvorfor stiller du ikke væggene på gulvet? Hvordan gør du i stedet?

M matgre sagde:
Tak for svar! Hvorfor stiller du ikke væggene på gulvet? Hvordan gør du i stedet?
Stiller det på bjælkelaget, synes det er en bedre løsning at få yderskallen tæt, inden man lægger gulv. Her er bjælkelag og vægge til et nyligt bygget 15kvm skur.
Rammeværk af et 15 kvm nybygget skur under opførelse med synlige bjælkelag og vægge i et skovområde.

• Synes
matgre
  • Laddar…
Tak for forklaringen og billedet, vores idé ligner meget, hvordan dit ser ud! Flot!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.