Hej

Tretex i sig er ret dårlig at skrue i. Det kan være en bræddevæg bagved, men hvis der IKKE er det, hvad gør man så?

Nogen der har prøvet gipsanker med STOR gevind?

Eller nogle andre ideer?

B berraX sagde:
Hej

Tretex i sej er ret dårlig at skrue i. Der kan være en bræddevæg bagved, men hvis der IKKE er det, hvad gør man så?

Er der nogen, der har prøvet gipsankre med STOR gevind?

Eller nogle andre ideer?
Der må være noget bagved, bor et lille hul og undersøg.

• Synes
tergo
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Må der være noget bagved, bor et lille hul og undersøg.
Nogle gange, nogle gange ikke.....

Nogle gange er der luft direkte bagved, men med en længere skrue kan man finde fast underlag.
Men et sted er der en "psykologisk" grænse for, hvor lange skruer man kan bruge....

• Synes
Jonatan79
  • Laddar…
BirgitS
Treetex kan vel sidde ovenpå en reglet trækonstruktion, og skal man have op noget tungt, må man finde ud af, hvor reglerne er. 50'erne var vel en overgangsperiode fra plankevægge til moderne regelkonstruktioner.

Hvornår blev dit hus bygget, og hvad ved du om dets opbygning?

• Synes
Huzzbutt
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sagde:
Trætex kan vel sidde ovenpå en reglat trækonstruktion, og skal man så have noget tungt op, må man finde ud af, hvor reglarne er. 50'erne var vel en overgangsperiode fra plankevægge til moderne regelkonstruktioner.

Hvornår blev dit hus bygget, og hvad ved du om dets opbygning?
Huset er fra 1800-tallet men er selvfølgelig blevet renoveret i omgange. Jeg tror, man kan finde alle mulige typer af konstruktionsløsninger. Og det er vel en del af problemet. Man ved ikke, prøver, og så fungerer det ikke.

Nu er vi på et kvistloft og skal sætte hylder op.
Det behøver ikke blive meget smukt. Mere vigtigt er, at det ikke falder ned.
Man kan jo tænke sig, at der er reglar, hvor Tretexpladerne er sammensat. En mulighed er, at man sætter en OSB-plade over det område, der skal dækkes af hylden, og fastgør OSB-pladen til væggen, hvor Tretexpladerne er sammensat. Derefter er OSB-pladen god at skrue i.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Findes ingen plugs, der fungerer for tretex, specielt ikke til hylder.
Bare søg efter noget mere stabilt bag skiven.

Matti_75 Matti_75 sagde:
Findes ingen plugs der virker for tretex, Specielt ikke for hylder.
Bare led efter noget mere stabilt bag pladen
Jeg anede det, men håbede alligevel, at nogen skulle have fundet "løsningen". Jeg synes ikke at være alene om at bande over den lave bæreevne i Tretex og de problemer, det medfører.

B berraX sagde:
Jeg anede det, men håbede alligevel, at nogen ville have fundet "løsningen". Jeg synes ikke at være alene om at bande over den lave styrke i Tretex og de problemer, det medfører.
Du skal operere lidt i væggen og indfælde ekstra reglar at fastgøre i.

• Synes
berraX
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.