1,163 læst ·
5 svar
1k læst
5 svar
Skru renoveringsgips på tapet, gips under.
Hej, håber dette er det rigtige forum, første gang jeg skriver. Skal ordne overfladerne i vores ret store trappeopgang/hall. Det er gipsvægge, hvor det yderste lag består af savsmuldstapet, som er begyndt at slippe nogle steder. Under savsmuldstapetet er der yderligere 1-2 lag ældre tapet.
På et andet sted har jeg forsøgt at dampe den gamle tapet af, men det var et rent helvede.
Så derfor overvejer jeg renoveringsgips. Bare sætte over og starte forfra. Men hvordan fastgøre?
Min tanke nu er at prøve at fjerne den gamle tapet, hvor den sidder dårligt, og så lime renoveringstapeten og skrue nogle steder?
Eller skal man bare bruge skruer? I så fald, hvilke fungerer til fastgørelse i det ældre gips?
Taknemmelig for råd!
På et andet sted har jeg forsøgt at dampe den gamle tapet af, men det var et rent helvede.
Så derfor overvejer jeg renoveringsgips. Bare sætte over og starte forfra. Men hvordan fastgøre?
Min tanke nu er at prøve at fjerne den gamle tapet, hvor den sidder dårligt, og så lime renoveringstapeten og skrue nogle steder?
Eller skal man bare bruge skruer? I så fald, hvilke fungerer til fastgørelse i det ældre gips?
Taknemmelig for råd!
Klik her for at svare