Er ved at lægge gulvspånplader på loftet for at få lidt opbevaringsplads. Kaminenøret kommer dog op tæt ved indgangen, og jeg undrer mig over, hvor tæt man kan lægge gulvpladerne mod kaminenøret uden at få kritik fra skorstensfejeren. Jeg undrer mig også over, om der er en særlig isolering, man skal have rundt om. Den tidligere ejer ser ud til at have ryddet rundt om røret og fjernet isoleringen (isover glasvatt) omkring det. Antager, det er på opfordring fra skorstensfejeren. Vedhæfter billeder af, hvordan det ser ud.

• Kaminrør omgivet af isolering og træbrædder på et loft. Værktøj og byggematerialer er synlige omkring kaminrøret.
  • Kaminrør omgivet af isolering på et loft, med golvplader og værktøj som en boremaskine og handsker i nærheden.
  • Kaminrør omgivet af isolering og træramme på et loft under renovering, viser behov for korrekt isolering.
Du kan have træ helt ind til den ekstra isolering, eventuelt skal du vikle et ekstra lag isolering ovenpå den eksisterende ekstra isolering, hvis træet kommer for tæt på overkanten af ekstraisoleringen.

• Synes
daim68
  • Laddar…
Tak, så ved jeg, hvordan jeg skal gøre! 😀

Det så ud omtrent ligeså på vores loft, men ved det seneste brandsikringstjek fjernede skorstensfejeren isoleringen tættest på røgrøret. Der var tilsyneladende opdaterede regler, hvor isolering og brændbart havde fået øgede afstande. Med det sagt ville jeg tjekke med din skorstensfejer, hvor tæt du kan lægge spånet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.