Jeg er på jagt efter et udseende på indvendige døre, så de opleves som "usynlige". Dvs. at man kun ser en lille sprække rundt om døren. (se billede).

Har set, at mange arkitekttegnede huse har denne finesse, men det er sjældent i byggemarkedet og standardvillaer.

Har fået tilbud fra Polen, hvor hver dør koster 6500:-, men jeg er villig til at gå på kompromis i form af, at man køber skjulte hængsler og derefter spartler dørkarmen ind, så oplevelsen er den samme eller lignende.

Er der nogen, der har erfaring med dette eller ved, hvor man kan købe disse skjulte hængsler?

Tak på forhånd til jer alle!

• Dør med skjult hængsel, der er installeret for at skabe et sømløst udseende, hvor kun en smal sprække er synlig mellem døren og karmen.
  • Hvid indendørs dør i moderne stue med skjulte hængsler, omgivet af sofa, lampe og maleri, viser næsten usynlig installationseffekt.
  • To hvide indvendige døre med næsten usynligt look og sorte håndtag, ses fra en korridor.
Denne type hængsel plejer at findes i de butikker, der sælger dørknopper og beslag mm.

Der er ingen, der kender til, hvordan man i så fald løser konstruktionen? Kan man købe en almindelig dør med karm og montere på skjulte hængsler og spartle dørkarmen i stedet for lister?

Er der nogen, der har erfaring med at have gjort dette selv?

Problemet med at fræse disse ind i en dør tror jeg kan være, at justeringsmulighederne føles små. Hvad gør man, hvis man kommer til at montere dem minimalt skævt? Døren rører lidt et sted.

Det måske kan lade sig gøre, men jeg ville have undersøgt det først.

nimhed nimhed sagde:
Problemet med at fræse disse ind i en dør tror jeg kan være, at justeringsmulighederne føles små. Hvordan gør man, hvis man kommer til at montere dem lidt skævt? Døren støder lidt et sted.

Det måske går, men jeg ville have undersøgt det først.
Lyder fornuftigt! Tror faktisk, at man kan justere efterfølgende. Altså efter at det er monteret. Men skal som sagt dobbeltjekke dette.

D David Velin sagde:
Lyder fornuftigt! Tror faktisk, at man kan justere efterfølgende. Dvs efter at det har været monteret. Men skal som sagt lige dobbelttjekke dette.
Hvis jeg forstår det rigtigt, så er der to indstillingsskruer, man kan justere hængslets vinkel med. Dvs en dør justeres med fire eller seks skruer afhængigt af, om man har to eller tre hængsler.

Hvordan gik det for jer? Jeg leder efter det samme. Fandt I nogen fornuftig økonomisk løsning?

• Synes
Festis18
  • Laddar…
N Nybygge_vid_kusten sagde:
Hvordan gik det for jer? Jeg er på jagt efter det samme. Fandt I nogen fornuftig økonomisk løsning?
Findes samme spørgsmål her! Har ledt rundt men ikke fundet nogen fornuftig leverandør, skal have nogle 9x23 døre som bliver ekstremt dyre i Sverige. Polen lød interessant!

Bumpar denne med samme spørgsmål som de sidste 2 indlæg.
Snedker selv som har fremstillet denne løsning på snedkeri. Nu har jeg desværre ikke den mulighed og har brug for at finde en købsløsning.

Vi købte Ekstrands døre i 9x23 i deres typ3 duo https://www.ekstrands.com/sv/om-oss/nyheter/designdorr-typ-3-duo/ med en mat eklaminat. Dørene ser rigtig godt ud og har skjult hængsel. Rimeligt prisvenlig for størrelsen og farvevarianterne. Vi havde dog nogle problemer med målene i karmen og lægkassen, som ikke passede, det løste sig til sidst, men det tog en del tid.

Vi købte også fra ekstrands. Vi købte fra Göteborgkontoret. Efter levering havde limet givet slip, så den massive del hang og svang på de fleste døre. Efter en del problemer med forskellige beskeder om, hvor mange der skulle pakkes ud, skulle vi få en erstatningslevering. Da vi havde bestilt gulv-til-loft-døre og leveret åbningens mål, blev vi ret overraskede, da de havde skåret ca. 4-5 cm af dørene i toppen mod åbningens mål (som jeg ikke havde opdaget, da de sendte det til bestilling). Til sidst skulle vi få nye døre, hvor målene var rettet, men det tog ekstrands ca. 7-8 måneder fra reklamationen til at få lagt en ny ordre, og derefter en leveringstid på 4-5 måneder. Vi annullerede derefter købet og har siden prøvet at finde en løsning med dem centralt, da vi har nul tillid tilbage. Som det ser ud nu, ender vi i retten til efteråret, og ud fra egen erfaring vil jeg stærkt fraråde at have med dem at gøre. På nettet kan man også finde info om en sag med en reklameret yderdør til under 15000, som ekstrands kørte op til landsretten eller om det var HD. Siger en del...

• Synes
i&e JOHN
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.