Hej!

Jeg har en gammel garage, hvor taget virkelig har gjort sit. Jeg vil bruge så lidt penge som muligt, da jeg ikke har tænkt, at det skal stå i mange år.

Da jeg har masser af tegltag liggende, tænkte jeg at smide dem på i stedet for et nyt papptag.
Råsponten skal selvfølgelig først skiftes.

Det jeg undrer mig over, er om bjælkelaget vil holde, eller om man kan slippe af sted med at forstærke det?
Jeg er ligeglad med, om taget vil svigte lidt, men det ville være rart, hvis det ikke styrter ned, da jeg skal have en bil derinde.
Behøver jeg at forstærke konstruktionen under spærrevet, da de ikke sidder direkte over reglerne i væggene?

Spærreverne er i 45*110 og sidder med 120cc. Der er 3400 mellem væggene.
Bor uden for Kalmar.

Ja, jeg ved, at det billigste ville have været blot at lægge ny pap, men jeg vil øve mig på at lægge et tegltag, da planen er at bygge en markant større garage derefter og vil have lidt i bagagen, når jeg skal bygge den.

Gammelt garage med slidt tagpap dækker træstrukturen. Taget viser mos og rustne tagfæstninger under en blå himmel med skyer.
Gammelt trægarage med synlige bjælker og tagkonstruktion; vægge og loft viser slid og ælde, potentielt klart til renovering.
Gammelt garage med slidte træbjælker og sort mug på loftet indvendigt, overvejer tagreparation med eksisterende mursten.
Træbjælker og tagkonstruktion i gammelt garage med råspånd og tegn på fugt og slitage.

Ingen der har styr på det?

M MangeKC sagde:
Ingen som har koll?
Kig på træguidens konstruktions- og dimensioneringsværktøj for at se, hvad det bør være for dimensioner i et tungt tag. Sammenlign med det, du har, så kan du få en idé om det kommer til at fungere.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.