Hej!

Vi har lige fået vores hus rejst. Det regnede jo naturligvis det meste af dagen. Blokkene var beskyttet på oversiden med en form for plastik/vindvæv. Denne blev fjernet af byggerne i forbindelse med, at de skulle fastgøre spærerne. På grund af dette er der flere steder løbet vand ind mellem plastikken og isoleringen. Jeg forstår naturligvis, at dette ikke er godt, byggerne siger, at de vil skære op og tørre der, hvor der er et problem. Men det jeg undrer mig over er, om denne plastik virkelig skulle have været fjernet? Hvorfor kunne den ikke blive siddende under spærrene? På gavlene hvor den stadig er der, er der intet vand indenfor isoleringen.

Træstruktur med vandpletter og en metalrist ses inde i et delvist færdigt byggeri. Vanddråber mellem plastik og isolering på et nybygget hus, nær et stykke træ.

Tanken er, at plastfilmen i væggene skal foldes/rulles sammen med kommende plastfilm i loftet, for at få huset lufttæt. Det bliver svært, hvis plasten er klemt under tagspærene. Men byggemændene burde da kunne have dækket væggene midlertidigt for at forhindre vand i at løbe ned i væggen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.