Det er nok nemmest at forklare med et billede, så jeg brugte lidt tid på at lave en tegning:
Kælder, skal bygge loft med spotlights. Gul zone har 2 x 15mm Gyproc brandgips på sig, bjælkelaget sidder på streglinjen på cc ~65cm. Klik på billedet for bedre læsbarhed.
Jeg undrer om jeg SKAL lægge mine lægter som jeg har gjort på billedet nederst, 90 grader mod bjælkelaget, eller om jeg kan lægge dem i samme retning som bjælkelaget?
På mine lægter tænker jeg så at montere loftgips, en plade, og lave en masse spotlights, cirka 20 stykker.
Hvis jeg lægger mine lægter som man "skal" gøre, bliver det så ikke ekstremt besværligt for elektrikeren, eller? Hvordan plejer elektrikere at gå gennem loftlægter?
Jeg er desværre nødt til at sætte mine lægter op inden tirsdag, når elektrikeren kommer, taknemmelig for alle synspunkter
jaha då skall du störra spik. har du ingen under gipsen?
Jo, se på billedet så bliver det måske tydeligere, hvad jeg mener. Vil bare gøre det lettere for elektrikeren at arbejde, men det er måske dumt. Vigtigere at loftet ikke falder ned, hehe.
Jo, kolla bilden så kanske det bliver tydeligere hvad jeg mener. Vil bare lette for elektrikerens arbejde, men det er måske dumt. Vigtigere at loftet ikke styrter ned, hehe.
har du nabo oven dig?
normalt sætter man gles på bjælkelaget. og rigtige klassificerede bokse.
hvis du sætter gles nu så får du formentligt bare slanger til alt
har du nabo oven dig?
normalt sætter man gles på bjælkelaget. og rigtige klassede doser.
hvis du sætter gles nu så får du sandsynligvis kun slanger til alt
er min lejlighed ovenover, forstår ikke rigtig hvad du mener "kun slanger til alt", undskyld. Er meget ny i alt dette