Holder på med at lave et hul i hallen for at sætte en ny kældertrappe. Som det ser ud nu, er der planke-væg på overetagen, som står på gulvbjælken, der står på kældervæggen. Gulvbjælken går 30mm udenfor planke-væggen, ingen bekymringer der. Derimod er der stor forskel på, hvordan gulvbjælken står på kældervæggen. På den ene side af hallen går kældervæggen 45mm udenfor gulvbjælken, mens den på den anden side af hallen, kun et par meter væk, er 75mm forskellig.
Kan ikke helt bestemme mig for, hvordan jeg skal gå videre med dette. Som jeg ser det, findes der tre muligheder.
1. Regle planke-væggen og bjælken ud til kældervæggen og få en stor, lige væg. Som dog nok kommer til at se skæv ud på overetagen. Meget arbejde, da det er 3,5m x 2,5m og en døråbning til køkkenet, der skal gøres i stand.
2. Regle ud gulvbjælken til kældervæggen og få en hylde på 45-75mm ved siden af trappen.
3. Regle ud gulvbjælken og kældervæggen og få en lige hylde på omkring 100mm ved siden af trappen.
Andre forslag?
Sådan ser det ud nu:

Kan ikke helt bestemme mig for, hvordan jeg skal gå videre med dette. Som jeg ser det, findes der tre muligheder.
1. Regle planke-væggen og bjælken ud til kældervæggen og få en stor, lige væg. Som dog nok kommer til at se skæv ud på overetagen. Meget arbejde, da det er 3,5m x 2,5m og en døråbning til køkkenet, der skal gøres i stand.
2. Regle ud gulvbjælken til kældervæggen og få en hylde på 45-75mm ved siden af trappen.
3. Regle ud gulvbjælken og kældervæggen og få en lige hylde på omkring 100mm ved siden af trappen.
Andre forslag?
Sådan ser det ud nu:

Hej!
Kan du sætte en osb-plade eller lignende op?
Jeg havde en skæv væg (eller del af en væg), som skulle udgøre den ene side af et indbygget skab. Der var en forskel på 50 mm fra gulvet og oppe ved loftet. For at løse det hele tog jeg en plade (mdf i dette tilfælde) og satte den op med den mindste variant af karmeskruer. Det blev til 8-9 skruer på distinkte steder på pladen, men så kunne jeg justere, som jeg ville.
Det går naturligvis også med diverse afstandsstykker. Hullet, der blev mellem væggen og pladen, fyldte jeg med fugebånd og afsluttede med Cascos "husfix" og derefter maling. Bedre kunne det ikke blive - synes jeg jo
Kan du sætte en osb-plade eller lignende op?
Jeg havde en skæv væg (eller del af en væg), som skulle udgøre den ene side af et indbygget skab. Der var en forskel på 50 mm fra gulvet og oppe ved loftet. For at løse det hele tog jeg en plade (mdf i dette tilfælde) og satte den op med den mindste variant af karmeskruer. Det blev til 8-9 skruer på distinkte steder på pladen, men så kunne jeg justere, som jeg ville.
Det går naturligvis også med diverse afstandsstykker. Hullet, der blev mellem væggen og pladen, fyldte jeg med fugebånd og afsluttede med Cascos "husfix" og derefter maling. Bedre kunne det ikke blive - synes jeg jo
Hvordan mener du, at jeg skal opsætte plader? Der er jo over en dm forskel fra plankeafvægggen til kældervæggen som mest. Og så bliver væggen oppe i hallen jo skæv i forhold til alt andet...
Flere forslag? Hvordan ville I have gjort det?
Hvis jeg forstår situationen korrekt, ville jeg bare beklæde det, der er skævt, på den enklest mulige måde. At forsøge at gøre skævt til lige er bare virkelig besværligt. Beklæd afslutningen på kældervæggen over kablet og gips væggen?
Hvad mener du med at fore ind? Min første tanke var jo, at jeg skulle bygge på bjælken ud til kældervæggen, så det bliver en væg af plankevæggen, så en "hylde" og så en væg af bjælken og kældervæggen. Føles som om det er absolut mindst arbejde da, og altså den måde, som jeg absolut ikke plejer at vælge. Måske er det derfor, hele huset består af halvfærdige projekter? 
Vi river hele væggen i stedet og bygger en ny op. 
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Bærende vægge i 70'er hus
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Innerväggar av masonit - måla?
Färg, Måla & Tapetsera -
Bygga inneväggar - vertikal regel mot bottenregel -> passning av ytor
Utbyggnad och tillbyggnad -
Montera nytt kök - sneda väggar
Kök -
Retning af skæve vægge - tips til arbejdsprocessen ønskes