Skal lave køkkensokkel 45 grader udvendig til køkkenø. Nogle gode tips til, hvordan man undgår flosning? Soklen er af spånplade og en tynd laminering. Blå Bosch 8sjl.
Se billede

Bræt af spånplade skåret i en 45 graders vinkel til køkkensokkel, med lys laminat på overfladen. Detalje af snit vises.

• Spånplade med 45 graders udvendigt geret snit, del af byggeprojekt vedrørende køkkenø. Sokkel med tynd laminering.
Tak for svaret. Har en ny klinge. Må prøve med tape. Nogle andre tips nogen? Min eneste prøvebit begynder at blive kort, kan nok teste et par snit og tips til, før håndleddet ryger sammen med prøvesnittet :)

Sav fra bagsiden og hav et offerstykke under. F.eks. mdf.

• Synes
PappasHammare og 1 anden
  • Laddar…
Lidt nysgerrig. Hvad gør offerbrættet så det ikke fliser? Er det at "fibrene" ikke har mulighed for at blive trykket ud, eller noget andet?

Ja, præcis.

• Synes
Maxwells demon
  • Laddar…
J
Kan du ikke skaffe en sokkel af træ? Tror du ikke denne vil gå i stykker ret hurtigt, hvis nogen sparker til hjørnet?

Socklen er i samme farve som skabslågerne. Noget andet ville se mærkeligt ud. Måske skal man dog være enig i, at soklerne ser ud til at være af ret dårlig kvalitet, da køkkenet generelt ser robust og solidt ud. Forhåbentlig holder de.

Senest redigeret:
J
Måske kan man lave et hjørne på en anden måde end at skyde?

Forslag til det? Junk soklerne har savklinge på alle ender.. Dvs ingen laminering der. Ellers ville jeg have undgået geringssnittet. Det bedste ville have været, hvis dækpladen på gavlen af køkkenøen var gået helt ned til gulvet. Så ville jeg slippe for sokkelhjørne.

Senest redigeret:
J
Nogen form for hjørneliste måske, i træ eller plast, eller en liste i massivt træ i samme træsort som finéret, måske en kvartstav så det bliver en afrunding? Føles som meget følsomt at have en geret spånplade med laminat/finér på i hjørner, hvor man kan komme til at sparke til med sko på...

Men kan man virkelig se, om der er gået nogle fliser ved gulvet dernede?

Der må da være en grænse for perfektionismen :p

Plejer der ikke at være kantlister, man opvarmer/stryger på en lige, ikke skrå, kant?

• Synes
cpalm
  • Laddar…
P
Du har fået svaret i indlæg #4
Offert, læg soklen med finsiden nedad mod offerbiten. Hav et fintandet klinge

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.