Skal skære et par plintar på grunden, der er støbt i eternitkanal. Det er desværre svært at grave hele plinten op.
Er der nogen, der har tips til, hvordan jeg gør det på den bedste måde?
Overvejer at fugte eterniten, sætte en gennemsigtig plastikpose over plinten, lave et lille hul i plasten og derefter bore et antal huller og fylde med snigeldynamit?

Saml den op i stedet. Så slipper du at spekulere på det. Det kan være muligt at løfte den direkte op med domkrafter.

• Synes
Taxture og 1 anden
  • Laddar…
D Daniel 109 sagde:
Plocka upp den i stället. Då slipper du att fundera på det. Det kan gå att lyfta rakt upp med domkrafter.
Hade hoppats slippa gräva upp plintarna då de är 80 cm djupa med en stor betongklump i botten men det är nog bara att göra

Stor vinkelsliber med diamantskive alternativt en stenskive så er det klart på nogle minutter. Det indstøbte jern kapper du naturligvis med en stålskive.

Senest redigeret:
  • Synes
hempularen
  • Laddar…
Intet Intet sagde:
Stor vinkelsliber med diamantskive alternativt en stenskive så er det klart på få minutter. Det indstøbte jern kapper du naturligvis med en stålskive.
Plinten er støbt i en eternitkanal så er lidt nervøs med tanke på asbesten

P perka99 sagde:
Fundamentet er støbt i en eternitkanal så jeg er lidt bekymret med tanke på asbesten
løft fundamentet væk, hvis du er bekymret for at skære i eternitten

Kan man knuse eterniten med en hammer, så den løsner fra betonen?

Så skulle man jo vande den først og derefter dække med plast.

• Synes
perka99
  • Laddar…
P perka99 sagde:
Plinten er støbt i en eternitkanal, så jeg er lidt urolig med tanke på asbesten
Jeg læste det. Men for det første er den udendørs, og for det andet skærer du ikke eternit som erhverv og år ud og år ind. Og for det tredje er du sandsynligvis heller ikke storryger. Hvilket i dette tilfælde ikke spiller så stor en rolle.
Så eterniten er ikke et problem overhovedet. Derfor gav jeg praktiske råd om hurtigt at skære plinten. For det var jo det, du ville have gjort.

• Synes
perka99 og 1 anden
  • Laddar…
Jeg gravede til sidst rundt om fundamentet, væltede det og fyldte det op igen

• Synes
schmakita
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.