En slægtning er spekulant på en andelslejlighed i et hus fra 20'erne. Lejligheden kræver en del renovering, men en ting fik ham til at blive lidt tøvende.

Alle vægge er pudset og derefter malet eller tapetseret. Pudsningen havde en del revner, f.eks. omkring vinduerne, i samlingen mod loftet og når man bankede på tapetserede vægge, lød det lidt hult bagved. Det har jeg lært skyldes, at pudset har sluppet bag tapetet.

Nu er spørgsmålet: Eftersom lejligheden under alle omstændigheder skal renoveres, er min slægtning ikke så bange for at hyre en murer til at reparere beskadiget puds, men hvordan ved man, om det "kun" er beskadiget puds eller noget værre som sætningsrevner i bygningen?

som jeg har fået lære af erfarne murere, er det en hul lyd, når man banker, så har det sluppet (kage) og findes der revner kan det være en sætning på huset, og pudser man så om, kan det komme tilbage. .. men få en murer til at kigge på det og lad ham afgøre. det er vel det enkleste.. Eti..

Ja, for skaderne inde i lejligheden er det godt at få input af en murermester, men jeg tænkte om man kunne se nogle indikationer på om huset bevæger sig. Min slægtning vil jo ikke købe sig ind i en forening, hvor der er risiko for store omkostninger til f.eks. fundamentsforstærkning.

Ejendommen er i tre etager med kælder, og fundamentet/kælderen er opgravet og drænet for tre år siden.

hvordan ser facaderne ud, udvendigt, har I gransket dem nøje.???
Og hvad har I i så fald fundet..
Eti..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.