Behøver skære en tagbræt på langs, men desværre er rummet ikke kvadratisk.

Så i den ene ende skal jeg have 2 cm og i den anden 3 cm bredde (længden er 4 m)

Hvordan gør jeg dette på en bordsav, hvordan tænker jeg, hvad kan jeg google for at finde tips og tricks.

Eller er det bare håndsave der gælder...:sleep:

Jeg plejer at tegne på brættet og køre på frihånd uden anslag på bordrundsaven, fungerer godt hvis der ikke kræves 100% finish?

• Synes
111111
  • Laddar…
Skridsnør og sav i bordssaven efter streget.

• Synes
111111
  • Laddar…
Skal du langskære en planke med en bordssav, kan du skrue fast den planke på en anden langplanke og skære efter den nederste. Svært at forklare, og jeg er træt, men tænker du lidt, måske får du det til at hænge sammen :D

• Synes
Jensabiten og 1 anden
  • Laddar…
Teknikken afhænger meget af, hvilke værktøjer og maskiner man har adgang til. Det bedste resultat (hvis man ikke har adgang til en justersav) synes jeg, man får med en dykker-sav og styreskinner. Det forudsætter, at brættet er stort nok til at kunne fastgøres. Skal man save på fri hånd, er en båndsav bedre end en bordcirkelsav. Har du "kun" en bordcirkelsav, synes jeg, at @Vildes forslag i indlæg #4 er bedst. Jeg synes ikke, det er helt ufarligt at kløve et langt emne på fri hånd i en bordcirkelsav.

Kløver med en japansav med kløveside og 4 meter er ingen problem. Skal den passe mod væg og derefter tagliste, tager det ikke mere end 5-10 min. Bliver meget fokus på maskiner. :cool: og glem almindelig fukssvans for den er lavet til at kappe. ;)

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.