Hej, dette drejer sig om indersiden af en ydervæg 1 m over jorden, hvor vi har oplevet, at det lugter "fugtigt".
Konstruktionen inden nedrivning var spånplade, trælægter med almindelig gul isolering imellem. Det vi reagerede på var, at under isoleringen var der en flisebelagt væg, og isoleringen lå direkte mod fliserne. Jeg syntes, både isoleringen og lægterne lugtede dårligt. Desuden en del misfarvning på spånplade og lægterne nærmeste yderhjørnet af huset.
Målt med fugtmåler på fliserne, og der var høj fugtighed.
Nu har vi fjernet fliserne, og noget af fixen er fulgt med, da den sad dårligt fast.
Som I kan se på billedet, ser fixen betydeligt bedre ud, jo længere fra hjørnet man kommer. Ved ikke om det er flisemureren, der ikke har anstrengt sig nok, da dette blev lavet, eller om det er et resultat af fugt, der har slidt fixen væk.
Behøver tips til, hvordan vi kan bygge væggen igen på bedste måde for at minimere fugt.
1. Fjerne alt fix?
2. Dropper helst isolering, da jeg har forstået, at det medfører risici.
3. Fugtspærre?
Taknemmelig for al hjælp.
Konstruktionen inden nedrivning var spånplade, trælægter med almindelig gul isolering imellem. Det vi reagerede på var, at under isoleringen var der en flisebelagt væg, og isoleringen lå direkte mod fliserne. Jeg syntes, både isoleringen og lægterne lugtede dårligt. Desuden en del misfarvning på spånplade og lægterne nærmeste yderhjørnet af huset.
Nu har vi fjernet fliserne, og noget af fixen er fulgt med, da den sad dårligt fast.
Som I kan se på billedet, ser fixen betydeligt bedre ud, jo længere fra hjørnet man kommer. Ved ikke om det er flisemureren, der ikke har anstrengt sig nok, da dette blev lavet, eller om det er et resultat af fugt, der har slidt fixen væk.
Behøver tips til, hvordan vi kan bygge væggen igen på bedste måde for at minimere fugt.
1. Fjerne alt fix?
2. Dropper helst isolering, da jeg har forstået, at det medfører risici.
3. Fugtspærre?
Er det et badeværelse eller køkken vi taler om?M meckarn sagde:Hej, dette gælder indersiden af en ydervæg 1m over jorden, hvor vi har oplevet, at det lugter "fugtigt".
Konstruktionen før nedrivning var spånplade, træregler med almindelig gul isolering mellem. Det vi reagerede på, var at der under isoleringen var en flisevæg, og isoleringen lå direkte mod fliserne. Jeg syntes både isoleringen og reglerne lugtede dårligt. Derudover en del misfarvning på spånplade og regler nærmest hushjørnet.
Nu har vi fjernet fliserne og en del fix fulgte med, da det sad dårligt fast.
Som I kan se på billedet, ser fixet betydeligt bedre ud jo længere væk fra hjørnet man kommer. Ved ikke, om det er flisemureren, der ikke har anstrengt sig tilstrækkeligt, da det blev gjort, eller om det er et resultat af fugt, der har gnavet fixet væk.
Behøver tips til, hvordan vi kan opbygge indervæggen bedst muligt for at minimere fugt.
1. Rive alt fix væk?
2. Undgår helst isolering, da jeg har forstået det, som at det medfører risici.
3. Fugtspærre?
Antager at der bag fliserne er yderligere isolering? Hvad er der bag fliserne? Er der dampspærre der?
Dette er et soveværelse. Hvad jeg har forstået, har bygningen tidligere været en butik af en slags. Derfor kakling. Senere er den blevet efterisoleret på et tidspunkt udenpå kaklet. Så nej, ingen isolering bag kakel, kun murede "sten".T Tompafix sagde:
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hur reglar man upp gaveln runt takstolen på 1,5 plans hus bäst?
Lösvirke & Timmerhus -
Installation af radiatorer i kælder med opregulerede vægge. Rive inden
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Regla upp för eluttag
El -
Kan man regla upp en nytt golv mellan två våningsplan?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Regla upp kring inbyggnadsbadkar? Plåtregel? Alu? Rostfritt?
Badrum