Vi vil bygge en rund væg, da vi alligevel skal bygge til badeværelset. Vi havde tænkt os noget i stil med programmet "fra koja till slott" på tv3. Det er altså en halvrund væg. Vi har forstået, at man bruger en slags formbar byggeskive eller net...men er der nogen, der har erfaring med dette, som måske har lavet noget lignende selv og har tip og råd ang. dette. Hvordan sætter man for eksempel væggen op, når der ikke er nogen rette linjer at sætte den op mod???
Ideer, tips nogen?
Tak på forhånd,
sar@
Ideer, tips nogen?
Tak på forhånd,
sar@
Har ikke set netop dette program. Men jeg ved, at Timell lavede en "halvrund dusch med mosaik" i Äntligen hemma. Gå ind på www.tv4.se og gå videre til "Äntligen hemma". Søg i arkivet og skriv ind "dusch" som søgeord og vælg "Martin Timell".
Til syll og sømmetal så køb en type 2x8" eller lignende og så saver du en fx 2x3" eller hvad du ønsker ud af den. Altså fra den grove regel tegner du din ønskede radius på syllen og saver ud færdigafrundede partier. Du får da nogle lidt kortere stykker men med den rette radius. Håber du følger med...
Så regler du på almindelig måde, måske lidt tættere, CC300mm eller sådan... Plywood er rimelig bøjelig, burde ikke være såå besværligt.
Så regler du på almindelig måde, måske lidt tættere, CC300mm eller sådan... Plywood er rimelig bøjelig, burde ikke være såå besværligt.
mm...præcis min tanke...væggen vil jo blive flisebelagt i badeværelset, og derefter tapetseret fra den anden side..måske kan man bruge en anden slags byggeskive i badeværelset? hvordan er det med MDF - tæller det som levende materiale? ???
sar@
Forstår i øvrigt ikke, hvorfor de ikke kan vise, hvordan de har gjort det på kojas hjemmeside...det kan vel ikke være sååå svært?
...tak for jeres råd og tips...
sar@
Forstår i øvrigt ikke, hvorfor de ikke kan vise, hvordan de har gjort det på kojas hjemmeside...det kan vel ikke være sååå svært?
...tak for jeres råd og tips...
Her findes tingene du søger.....
http://www.kgcverktyg.se
Kig på Lux Byggskivor (
Tag almindelige 60 * 250 plader a´500:- stk og spor på
bagsiden med rundsaven, så kan du forme som du vil._____________________________________________
Undskyld, men nu er jeg ikke med, mener du at det er dyrt, og at det kan betale sig at lave sporene selv, men i hvilken byggeskive?
Og hvad mente du med: "Den runde Bruser koster 15" + M ) "? ...hvor meget?
tak på forhånd...måske er jeg dum, men bedst at spørge alligevel..hihi... :
Vil også påpege, at vi ikke skal lave en bruser, men den runde væg er en del af rummets form, altså væggene, så det bliver jo konkav og konveks form på den afhængig af om man står i gangen eller i badeværelset...med?
http://www.kgcverktyg.se
Kig på Lux Byggskivor (
Tag almindelige 60 * 250 plader a´500:- stk og spor på
bagsiden med rundsaven, så kan du forme som du vil._____________________________________________
Undskyld, men nu er jeg ikke med, mener du at det er dyrt, og at det kan betale sig at lave sporene selv, men i hvilken byggeskive?
Og hvad mente du med: "Den runde Bruser koster 15" + M ) "? ...hvor meget?
tak på forhånd...måske er jeg dum, men bedst at spørge alligevel..hihi... :
Vil også påpege, at vi ikke skal lave en bruser, men den runde væg er en del af rummets form, altså væggene, så det bliver jo konkav og konveks form på den afhængig af om man står i gangen eller i badeværelset...med?
Det er muligt at bøje almindelige gipsplader også. Kan ikke huske hvor jeg har set det, men jeg mener, at man gjorde dem våde og lagde dem over en form, og når pladen var tørret igen, var det bare at sætte den op. Spørgsmålet er vel, hvor let det er at gøre, hvor lang tid det tager, og hvor godt det bliver.
Wow, det virker jo superspændende at kunne bøje gipsplader på den måde. Helt klart et nyttigt tip og værd at prøve, når vi skal bygge vores "vanvidsbadeværelse" med buet væg og skråtag... det bliver nok nogle kilo spartel 
Jeg kunne ikke helt udlede, om der kræves specielle gipsplader, eller om det fungerer med almindelige.
/Ola
Jeg kunne ikke helt udlede, om der kræves specielle gipsplader, eller om det fungerer med almindelige.
/Ola
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hur fräsa/spåra ribbvägg från grunden?
Möbelsnickeri -
Grundfärgen lossnar från betonginnervägg
Färg, Måla & Tapetsera -
Aflaste væg fra krybekælder
Byggematerialer & Byggeteknologi -
LB hus från 1981, där vi vill ta bort 5m av mittväggen. Det är ett litet 1 plans hus med krypgrund .
Hustillverkare -
Putsa hel vägg från grunden eller annan lösning?
Byggnadsvård