2,549 læst ·
5 svar
3k læst
5 svar
Rive væg andelsbolig, tips til konstruktør
Hej! Ville gerne åbne op mellem gangen og stuen i vores ejerlejlighed fra 1920. En væg på ca. 160 cm, hvor der i øjeblikket er en dør. Gætter på, at det er en væg bygget på planker og derefter beklædt med puds (ca. 10 cm). Væggen går i samme retning som bjælkelaget (grøn pil på billedet).
Har fået svar fra foreningen, at den ikke skal være bærende, men at de fraskriver sig ansvaret, hvis der skulle opstå nogle sætninger og eventuel revnedannelse i samlinger hos naboer. Hvad tror I angående bæreevnen i væggen? Tips til en dygtig konstruktør i Stockholm, man kunne hyre?
Tak på forhånd
Har fået svar fra foreningen, at den ikke skal være bærende, men at de fraskriver sig ansvaret, hvis der skulle opstå nogle sætninger og eventuel revnedannelse i samlinger hos naboer. Hvad tror I angående bæreevnen i væggen? Tips til en dygtig konstruktør i Stockholm, man kunne hyre?
Tak på forhånd
Hej,
Har du fået fat i en konstruktør? Også jeg søger en til enklere arbejde. Hilsner, //OLof
Har du fået fat i en konstruktør? Også jeg søger en til enklere arbejde. Hilsner, //OLof
Desværre ikke..
Fik I fat på en til sidst?
Ja, efter lidt eftersøgninger talte jeg med to firmaer. Dels en konstruktørfirma som skulle have ganske meget betalt for at regne på ændringerne og dels konstruktørfirmaet som tegnede huset oprindeligt. Det sidstnævnte hjalp mig gratis over telefon ved to lejligheder.Pattefnatee sagde:
Olof
Top, og tillykke!O OlofBromma sagde:
Jeg lykkedes at finde en konstruktør for et tidligere anliggende i naboforeningen, og de løste det gratis også, så lidt held her også
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Riva vägg med lättbetong i lgh från 1963
Övrigt husrelaterat -
Hvordan ved jeg om jeg kan rive en væg?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Installation af radiatorer i kælder med opregulerede vægge. Rive inden
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Riva del av vägg i lägenhet
Planlösningar -
Rätt att riva grannens vägg i brf?