Hej! Ville gerne åbne op mellem gangen og stuen i vores ejerlejlighed fra 1920. En væg på ca. 160 cm, hvor der i øjeblikket er en dør. Gætter på, at det er en væg bygget på planker og derefter beklædt med puds (ca. 10 cm). Væggen går i samme retning som bjælkelaget (grøn pil på billedet).

Har fået svar fra foreningen, at den ikke skal være bærende, men at de fraskriver sig ansvaret, hvis der skulle opstå nogle sætninger og eventuel revnedannelse i samlinger hos naboer. Hvad tror I angående bæreevnen i væggen? Tips til en dygtig konstruktør i Stockholm, man kunne hyre?

Tak på forhånd

• Plantegning med en rød markeret lejlighed og grøn pil, der viser vægretning mellem entré og stue. 기본 양식을 사용하여 요청 사항을 정확히 서술하십시오
Hej,

Har du fået fat i en konstruktør? Også jeg søger en til enklere arbejde. Hilsner, //OLof

Desværre ikke..

• Synes
OlofBromma
  • Laddar…
Fik I fat på en til sidst?

Pattefnatee Pattefnatee sagde:
Fik i fat i en i sidste ende?
Ja, efter lidt eftersøgninger talte jeg med to firmaer. Dels en konstruktørfirma som skulle have ganske meget betalt for at regne på ændringerne og dels konstruktørfirmaet som tegnede huset oprindeligt. Det sidstnævnte hjalp mig gratis over telefon ved to lejligheder.

Olof

O OlofBromma sagde:
Ja, efter lidt eftersøgning talte jeg med to firmaer. Dels et konstruktørfirma, som skulle have ganske meget betalt for at regne på ændringerne, og dels konstruktørfirmaet, som tegnede huset oprindeligt. Det sidste hjalp mig gratis over telefon ved to lejligheder.

Olof
Top, og tillykke!

Jeg lykkedes at finde en konstruktør for et tidligere anliggende i naboforeningen, og de løste det gratis også, så lidt held her også :)

• Synes
OlofBromma
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.