Jeg er lige nu i gang med at rive vores kælder ned, som er fugtskadet.
Problemet har været vægtapet inderst og at de har bygget alt ind med træregler, isolering, masonit m.m. uden ventilation.
Jeg har fundet lidt skimmelsvamp bag væggene, men jeg bliver i tvivl.

Behøver jeg rive loftet ned samt en væg, som ikke er mod ydervæggen, men hænger sammen med en ydervæg i hjørnet?

De ser ikke påvirkede ud af skimmel, men skal de muligvis også fjernes, da de er af organisk materiale?
En person river en fugtskadet kældervæg. Der ses træramme, isolering og vævstapet, nogle steder med tegn på skimmel eller fugtskader. Fugtskadet kælderrum under renovering, med synlig isolering og vægpaneler fjernet. Affaldssæk og skammel i hjørnet.

Havde ikke efterladt noget tilbage, hvad skal du bruge kælderen til bagefter?

Stefan N Stefan N sagde:
Hade inte lämnat nåt kvar, vad ska du ha källaren til sen?
Renovere op den så vi kan have soveværelse, datarum m.m.

Tillykke med kælderen, en uvurderlig ressource!

Det er bedst at rive alt ned. Så kommer du af med skimmelsporer. Hvad har du for loft?
Jeg ville være skeptisk over for permanent soveværelse af to grunde:
Kældre er ikke bygget som beboelsesrum, og du ved aldrig, hvilket indeklima du får.
De små vinduer er ikke tilstrækkelige som flugtveje.
Jeg har selv haft og har forskellige kældre med forskellige egenskaber, så jeg ved det.

• Synes
mrsnhp og 4 andre
  • Laddar…
Trist med hudsygdommen på venstre ben.

• Haha
Hajen11
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge sagde:
Træls med hudsygdommen på venstre ben.
Jeg tror det er en tattoo, træls med dårligt syn ;-)

• Synes
  • Haha
Screew og 1 anden
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge sagde:
Det er bedst at rive alting. Så bliver du af med skimmelsporer. Hvad har du for loft?
Jeg ville være skeptisk over for permanent soveværelse af to grunde:
Kældre er ikke bygget som beboelsesområde, og du ved aldrig, hvilket indeklima du får.
De små vinduer dur ikke som flugtvej.
Jeg har selv haft og har forskellige kældre med forskellige egenskaber, så jeg ved.
Det er træregler i loftet.

Men tror jeg træffer beslutningen om at rive alt.
Det burde være det sikreste at gøre alligevel.

• Synes
Screew
  • Laddar…
Det mærkeligste er alligevel, at man som tidligere ejer har sat nivell system ind, bare fordi pladen er ujævn, man har ikke brugt det til ventilation som det er lavet til....

Havde man bare været klog og brugt materialet som det skal gøres, så havde man undgået at smide nivell bjælkerne ud, fordi de kan have fået skimmel sporer på sig.....

Kenstarfighter Kenstarfighter sagde:
Det mærkeligste er alligevel, at man som tidligere ejer har sat niveau system ind, bare for at pladen er ujævn, man har ikke brugt det til ventilation som det er lavet til....

Havde man bare været smart og brugt materialet som det skulle gøres, så havde man undgået at smide niveau bjælkerne ud, fordi de kan have fået skimmelsporer på sig.....
Nivellreglar er (ifølge dem selv) lavet af kernfyr og skal ikke mugne. Jeg ville nok genbruge dem efter at have vasket dem af med typ jape mögelfri. Altså lade dem sidde der og vaske dem.

H henche sagde:
Nivellreglar är (ifølge dem selv) lavet af kernetræ fra fyr og skal ikke mugne. Jeg ville nok genbruge dem efter at have vasket dem med noget i stil med jape mögelfri. Altså lade dem sidde der og vaske dem.
Det ville jo være genialt i så fald. Har skåret en del af for nemt at fjerne masoniten, men i så fald sparer man en hel del penge. Har vel ca. 80 kvm tilbage som jeg ikke har rørt endnu.

Det er vel ikke helt usædvanligt med Nivell uden ventilation? Vi har kigget på to huse, hvor man har installeret Nivell for en sikkerheds skyld, men ikke ventilation.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.