Hej,
Jeg vil gerne se på mulighederne for at rive indervæggene (se røde markeringer) ned i min lejlighed.
Det er en smalhus fra slut 40'erne / tidligt 50'erne. Lejligheden er øverst oppe, og bjælkelaget til loftet er ca. 30 cm beton. Der er en søjle, som er bærende, men jeg er usikker på, om de øvrige indervægge er bærende.
Jeg undrer mig, om nogen her har indsigt i, hvordan smalhusene blev bygget, og om disse vægge er bærende?
Jeg vil gerne se på mulighederne for at rive indervæggene (se røde markeringer) ned i min lejlighed.
Det er en smalhus fra slut 40'erne / tidligt 50'erne. Lejligheden er øverst oppe, og bjælkelaget til loftet er ca. 30 cm beton. Der er en søjle, som er bærende, men jeg er usikker på, om de øvrige indervægge er bærende.
Jeg undrer mig, om nogen her har indsigt i, hvordan smalhusene blev bygget, og om disse vægge er bærende?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Som alle huse med betonbjælkelag skal man helst se en armeringsrritning for at være helt sikker. De stiplede linjer i væggen, som går horisontalt på tegningen som den er orienteret på billedet, antyder at der findes en form for bjælke. Derimod fremgår ikke dens udførelse. Har du held, kan du nok tage ned samtlige rødmærkede vægge, men grundlaget er ikke nok til at sige det med bestemthed.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
De stiplede linjer markerer placeringen af en ret kraftig betonbjælke. Alt, der findes under denne (bortset fra betonpillen i midten), kan du tage ned, ligesom alle øvrige skillevægge. For sjov, hvor i Göteborg ligger huset?
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Riva gammal sommarstuga?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Hvordan ved jeg om jeg kan rive en væg?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Riva plastmatta, farligt?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Installation af radiatorer i kælder med opregulerede vægge. Rive inden
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Riva box runt ventilationsrör?