Hej,
Vi har tænkt os at rive en væg, som vi ikke ved om er bærende, i vores nye hus. Jeg vil gerne planlægge det, så vi kan starte med det forholdsvis snart, når vi får adgang. Men spørgsmålet er, kan man på nogen måde på forhånd finde ud af, om væggen er bærende eller ej? Det jeg ved er, at væggen er gipspladet.
Hvis man kigger på tegningerne, er det væggen mellem køkken og stue (den del, jeg har markeret med rødt), der skal rives.
Tak på forhånd for hjælp.
Vi har tænkt os at rive en væg, som vi ikke ved om er bærende, i vores nye hus. Jeg vil gerne planlægge det, så vi kan starte med det forholdsvis snart, når vi får adgang. Men spørgsmålet er, kan man på nogen måde på forhånd finde ud af, om væggen er bærende eller ej? Det jeg ved er, at væggen er gipspladet.
Hvis man kigger på tegningerne, er det væggen mellem køkken og stue (den del, jeg har markeret med rødt), der skal rives.
Med største sandsynlighed så er den bærende, da I har rammetagstol med indrettet loft. Den bærer både tagstolens underarm og gulvet på etagen over.K karlssonjohan sagde:Hej,
Vi har tænkt at rive en væg som vi ikke ved er bærende i vores nye hus, jeg vil gerne planlægge det så vi kan starte med det ret hurtigt når vi får adgang.
Men spørgsmålet er, kan man på nogen måde på forhånd finde ud af om væggen er bærende eller ej?
Det jeg ved er at væggen er gipset.
Hvis man kigger på tegningerne så er det væggen mellem køkken og stue (den del som jeg har markeret med rødt) som skal rives.
Stort tak for svar! Jeg har selvfølgelig haft mine anelser om, at den er bærende, men jeg blev lidt i tvivl da jeg var der og kiggede, fordi den føltes tynd og som en almindelig indervæg.T Tompafix sagde:
Jeg må kontakte en snedker, der kan udføre arbejdet.
Tak igen!
For at være helt sikker bør man kigge på konstruktionsplanerne.K karlssonjohan sagde:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46,194 indlæg
Klik her for at svare