Hej.
Har et spørgsmål vedrørende vores indvendige vægge.
De har revner, som I kan se på billederne under og over vinduerne. Ser lignende ud på flere vinduer rundt om i huset. Revnerne var der også, før vi købte huset for 9 måneder siden, og nu efter jeg har spartlet og malet.
Hvad tror I, dette skyldes? Skal man tage det alvorligt, og hvad skal man i så fald gøre ved det?
Det er en murstensvilla.

• Sprække i indvendig væg nær en stikkontakt og et vindue med gardinsnor.
  • Sprække i indvendig væg ved siden af vindue og radiator i et rum, viser revner i murværk og potentiel strukturelt problem i et teglhus.
  • Sprække i en grå væg over en vinduesramme i et murstenshus, viser revner ved loftet og fugen, bemærk de små skader i malingen.
Hvad er det for en væg? Gamle tretexplader?

alm82 alm82 sagde:
Hvad er det for en væg? Gamle tretexskiver?
Lidt svært at se. Men hvis jeg googler tretex synes jeg ikke det ser ligesådan ud?

• Del af hvidt træværk med synlig brun fiberplade, muligvis Tretex, set tæt på.
  • En tæt på visning af en bygningskant, der viser materialelag mellem en hvid overflade og et brunt trælignende materiale.
Ser ud som spånplader, og da bliver det sådan, gipsoverbetræk alt hvis I vil undgå revner.

• Synes
BirgitS og 1 anden
  • Laddar…
Sikkert en form for træplade yderst i væggen.
Den eneste måde, tror jeg, er at sætte gips over
da fugten i huset får træet til at bevæge sig, så det ofte revner op igen med tiden

Tak for svarene, så er der ikke noget akut, der skal udbedres med andre ord, kun æstetisk.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.