Hej,
Fjernet alle lag af tapet, der var i et rum i stueetagen i huset, og opdagede denne revne i vægsamlingen i husgavlen. Jeg kan uden besvær presse hele bladet af en spartel ind. Skal jeg være bekymret? Hvordan kan dette tætnes? Skal det udbedres på anden måde for husets stabilitet? Den højre væg er bagvæggen af huset, og fra den del hører vi ofte knæklyde, især om sommeren. Kan der være en sammenhæng?
Er dette en skjult fejl?
Huset er fra 1973, og væggen er sandsynligvis af blåbeton (?). Vi flyttede ind i huset i sommer.
Mange spørgsmål, men yderst taknemmelig for alle råd jeg kan få.
Fjernet alle lag af tapet, der var i et rum i stueetagen i huset, og opdagede denne revne i vægsamlingen i husgavlen. Jeg kan uden besvær presse hele bladet af en spartel ind. Skal jeg være bekymret? Hvordan kan dette tætnes? Skal det udbedres på anden måde for husets stabilitet? Den højre væg er bagvæggen af huset, og fra den del hører vi ofte knæklyde, især om sommeren. Kan der være en sammenhæng?
Er dette en skjult fejl?
Huset er fra 1973, og væggen er sandsynligvis af blåbeton (?). Vi flyttede ind i huset i sommer.
Mange spørgsmål, men yderst taknemmelig for alle råd jeg kan få.
Du skal ikke være bekymret. Sådanne revner er almindelige. Jeg ville have fyldt det med filler eller lignende og derefter bare malet eller tapetseret over. Ved også, at jeg blev bedt om at fylde dem med latex, da huset sandsynligvis bevæger sig, og det vil revne op igen. Mit hus har mange revner i kælderen, og i den første periode havde jeg svært ved at sove, da man altid frygtede det værste. I værste fald løser man problemet, når det opstår, og ikke mere med det
mit hus knager også en del om efteråret.
Det lyder beroligende, at jeg ikke behøver at være bekymret.
Dog stadig lidt bekymrende, at væggen har sluppet på denne måde.
Har dit hus også betonstamme? Og har I også teglfacade? Tænker at noget i den kombination samt denne revne burde have noget med knæklydene at gøre...
Har dit hus også betonstamme? Og har I også teglfacade? Tænker at noget i den kombination samt denne revne burde have noget med knæklydene at gøre...
Min kælder består af betonhålsten samt på overfladen træhus med tegelfacadeH Husnovis30plus sagde:
Klik her for at svare