Inden gulvbelægningen har jeg begyndt at fjerne fodlisterne. Desværre er den bagvedliggende letbeton smuldret væk nogle steder, heriblandt et yderhjørne (se billede). Hvordan reparerer jeg dette bedst? Ødelagt letbeton ved yderhjørne med afslørede rør og afskallede fragmenter på gulvet.

Gipsmørtel plejer jeg at bruge.

Jeg er virkelig nybegynder på området, så jeg benytter lejligheden til at spørge. Skal jeg fjerne alle løse dele og begynde at bygge et nyt hjørne op igen, eller skal jeg beholde de større dele og forsøge at "lime" dem tilbage med puds /husfix?

Gør om du vil, det er nok fra tilfælde til tilfælde. Hvis du har brug for eksisterende stykker, skal du sandsynligvis gøre det i to trin, 1. Lim stykket fast, 2, glat overfladen efter tørring af 1

De gange jeg har repareret, har jeg "limmet" med husfix, dvs. genbrugt de store stykker. Det er alligevel kun en kosmetisk reparation, og det går hurtigere samt kræver mindre husfix, hvis man genbruger stykkerne.

Derefter må man ofte afslutte med at spartle overfladerne.

Må man spørge, hvordan det gik? Vi står over for præcis den samme opgave nu og klør os lidt i hovedet over, hvordan vi skal få hjørnet til, samt hvordan man gør, så husfixet ikke "glider" ned i gulvet.

• Et nærbillede af et hjørne i et rum med synlige revner og ujævnheder i væggen, samt tape på gulvet forsegler kanten.
  • Væg ved gulvhjørne med afskallet puds og revnet beton, gulvtape og kabel på gulvet.
  • Et hjørne af væg med beskadiget og afskallet puds, der afslører underlaget, ovenpå et trægulv med synlige ledninger og tape.
Jeg siger som jeg plejer, gipsmørtel! Jeg har repareret lignende og endda større ting med det. Måske er det lettere med en anden mørtel, det ved jeg ikke, men gipsmørtel er nemt at arbejde med.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.