Jeg har et hul i gipsvæggen efter en gammel pløk, hvor jeg nu vil sætte en ny pløk for at fastgøre en skrue. Hullet er dog for stort til de pløkker, jeg har fundet, og derfor har jeg prøvet at reparere det med plasterpløk fra Clas Ohlson. Dog holder det ikke til at bore på ny og sætte en ny pløk ind (på trods af at det påstår at kunne klare det). Findes der en anden måde eller en type pløk, som ville passe? Jeg vil montere en stringhylde.
Hvis du skal sætte en ny skrue i, skal du lave en kraftigere reparation.
Skær ca. 10x10 cm af gipspladen ud.
Tag et stykke af en valgfri brædde, som er ca. 7x20 cm, og stop ind i hullet.
Skru den fast med 2 skruer nedenfor hullet og 2 skruer ovenfor hullet.
Sæt gipsstykket, du skar ud, tilbage og skru fast i brædden. Fas kanterne med en kniv først, både på hullet og på gipsstykket.
Spartl, mal og så er det klart.
Skær ca. 10x10 cm af gipspladen ud.
Tag et stykke af en valgfri brædde, som er ca. 7x20 cm, og stop ind i hullet.
Skru den fast med 2 skruer nedenfor hullet og 2 skruer ovenfor hullet.
Sæt gipsstykket, du skar ud, tilbage og skru fast i brædden. Fas kanterne med en kniv først, både på hullet og på gipsstykket.
Spartl, mal og så er det klart.
Byggeveteran
· Norrland
· 340 indlæg
Hvor stort er hullet cirka? Kan det fungere med mollyplugg måske? De findes jo i lidt forskellige størrelser, og den trækker jo ikke i selve pladen, men ekspanderer bag pladen, så den klemmes fast. Ellers kan det måske fungere med gipsanker.
Næsten 20mm ville jeg tro. Tror ikke det fungerer med noget af ovenstående. Nu har jeg spartlet hullerne alligevel og sætter hylden lidt offsetS Snickarkirre sagde:
Byggeveteran
· Norrland
· 340 indlæg
Oh nej så bliver det nok svært at studere eller sådan. Det var nok den bedste mulighed desværre 
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Reparere hul i gipsvæg
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Lave større huller i gipsvæg
Reparere hul mellem garagegulv og gipsvæg
Reparere gipsvæg for at bære mindre element
Reparer et hul i en gipsvæg for så at kunne bruge det samme hul?
Byggematerialer & Byggeteknologi